افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در یمن پس از توافقنامه آتش بس استکهلم

شورای پناهندگان نروژ از افزایش تعداد قربانیان غیر نظامی در دو شهر حجه و تعز یمن از زمان اجرایی شدن آتش‌ بس در الحدیده و توافقنامه استکهلم خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری اخبار الیمن، این شورا در ارزیابی حملات علیه غیر نظامیان در سه ماهه اخیر گفت:  تعداد قربانیان در حجه و تعز از زمان اجرای آتش بس در الحدیده و توافقنامه استکهلم دوچندان شده است بطوریکه ۱۶۴ و ۱۸۴ تن به ترتیب در این دو شهر کشته شده‌اند.

محمد عبدی، رئیس قطری این شورا گفت: در حالیکه خشونت و حملات هوایی در شهر الحدیده طی ماه‌های اخیر به شکل گسترده‌ای کاهش یافته اما درگیری در دیگر بخش‌های کشور شدت یافته است که تاثیر ویران‌کننده‌ای بر غیر نظامیان دارد.

به گفته وی، بعد از چهارسال جنگ همچنان غیر نظامیان روزانه در معرض قتل و آسیب در منازل و خودروها و در بازارها و محل کار قرار می‌گیرند بطوریکه از ۱۸ دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون ۷۸۸  غیر نظامی در تمام مناطق کشور در پی بمباران کشته و زخمی شدند.

این شورا افزود، حدود۱,۶۳۱  خانه، ۳۸۵ مزرعه، ۴۷ مغازه  و ۱۳ مدرسه در طول این مدت هدف حمله قرار گرفتند که این امر وضعیت انسانی را بدتر کرده و موجب قحطی و ترک مدارس از سوی کودکان شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.