به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری خبرآنی، جعفر درونه عضو ستاد نشر و تبلیغ پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی در نشست بررسی ابعاد حمله تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند، با بیان اینکه حادثه نیوزلند نشان داد پیامهای دو نامه مهم رهبری خطاب به جوانان غربی همچنان زنده است، اظهار داشت: اگر امهال و کوتاهی کردهایم اما امروز ما و جامعه جهانی نیازمند نشر و دریافت پیامهای این دو نامه هستیم.
وی افزود: این حادثه دو پیام خطرناک دارد و از دو پدیده در حال وقوع پرده برمیدارد و متفکران جهان و روشنفکران داخلی و خارجی باید به آن توجه کنند.
عضو ستاد نشر و تبلیغ پیامهای مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی با بیان اینکه این حادثه از یک نژادپرستی نوین پرده برداشت، گفت: بعد از مدتها که جهان غرب از حقوق بشر دم میزند این حادثه از یک نژاد پرستی در این جوامع پرده برمیدارد و نکته دوم که در اظهارات عامل تروریستی نیز وجود داشت، بحث جنگهای صلیبی بود که طرح آن بسیار خطرناک است.
درونه با اشاره به اینکه احیای جنگهای صلیبی بعد از 11 سپتامبر در اظهارات جورج بوش وجود داشت و آن زمان به نحوی خواستند آن را مخفی کنند، تاکید کرد: طرح احیای جنگهای صلیبی بهرغم بیتفاوتی به آن و مسکوت ماندنش در این این سالها، هنوز از راهبردهای غرب خارج نشده و آتش زیر خاکستر است که امروز ما آن را در اظهارات این عامل تروریستی مشاهده میکنیم.
وی با بیان این نکته که عاملان این جنایت خود را دست پرورده روشنفکران و متفکران نمیدانند و پشتوانه این جنایت یک سیاستمدار افراطی غربی است، اظهار داشت: یک عملگرای افراطی الگوی این تروریستها قرار گرفته که بسیار خطرناک است و نشان میدهد فاصله فکر تا عمل در این جوامع به هم نزدیک شده و میتواند صلح جهانی را به خطر بیاندازد.
این پژوهشگر مسائل سیاسی و فرهنگی با طرح این پرسش که چرا متفکران جهان و روشنفکران نسبت به این مسئله سکوت کردهاند، تصریح کرد: یکی از دلایل بی عملی روشنفکران غرب و سایر کشورها افتادن در دوگانه دروغین "تروریست خوب" و "تروریست بد" است و همین باعث شده نتوانند نقشآفرینی کنند. متفکران جهان اسلام وظایف بسیاری را برعهده دارند و باید از پیامهای نامههای رهبری استفاده کنند و نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
درونه با اشاره به گسترش ایمان مذهبی و ایمان اسلامی و مقابله با این موضوع در جهان غرب، اظهار داشت: نمونه عملی آن مقابله با جمهوری اسلامی و نمونه فکریاش مقابله با اسلام انقلابی است که متفکران باید ابعاد این تقابلها را ترسیم کنند تا بتوانیم زمینههای فکر خشونت بار را در جهان از بین ببریم.
انتهای پیام/