پاکسازی شانزه‌لیزه از آثار مخرب اعتراضات جلیقه زردها

پس از تظاهرات مخرب جلیقه زردهای خشمگین در هجدهمین شنبه، مسوولان پاریس برای تمیزی و پاکسازی خرابی‌های به بار آمده در یکی از خیابانهای زیبای جهان دست به کار شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز (یکشنبه) بعد از خرابکاری‌های جلیقه زردها در تظاهرات روز شنبه، مغازه‌ها، رستوران‌های لوکس و بانک‌ها در خیابان شانزه‌لیزه تمیز و بازسازی شدند.

گردشگران از صاحبان مغازه‌ها که تلاش می‌کردند پنجره‌های شکسته را تعمیر کرده و کارگران شهری که در حال جمع آوری آشغالها و پاک کردن گرافیتی‌ها از روی دیوارهای شانزه‌لیزه بودند، عکس می‌گرفتند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بعد از تظاهرات شنبه شب، وعده سرکوب مخربان را داد. اما در مقابل این پیام را توئیت کرد: این تظاهرات و ویرانی‌ها نشان می‌دهد که لازم است دولت برای پاسخ به نگرانی‌های معترضان بیشتر تلاش کند.

بعد از تظاهرات خشونت آمیز در تظاهرات شنبه شب، ماکرون سفر اسکی خود را رها کرد و برای بررسی این بحران به پاریس بازگشت.

روز یکشنبه خیابان شانزه‌لیزه بعد از خشونتها و درگیری‌های گسترده شب قبل نسبتا آرام بود. هیچ پلیسی در این خیابان دیده نمی‌شد و ترافیک به طور عادی در حال جریان بود.

وزارت کشور اعلام کرد: نزدیک به ۳۲ هزار معترض جلیقه زرد در سراسر کشور روز شنبه به خیابان‌ها آمدند و حدود ۱۰ هزار نفر در پاریس تظاهرات کردند.

این در حالی است که در هفته گذشته تنها سه هزار نفر در پاریس تظاهرات کرده بودند.

براساس آمار و نظرسنجی‌ها جنبش جلیقه زردها به خاطر خشونتها و درگیری‌ها حمایت قابل توجهی را از دست دادند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.