درخواست مجدد آمریکا از اروپایی‌ها درباره داعشی‌های بازداشتی در سوریه

هماهنگ کننده امور ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا از انگلیس و دیگر کشورهای هم‌پیمان خواست داعشی‌های بازداشت شده در سوریه را به کشورهای خود بازگردانند و در آنجا آن‌ها را محاکمه کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ناتان سیلز، هماهنگ کننده امور ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا درباره سرنوشت داعشی‌های خارجی که در سوریه توسط نیروهای کرد بازداشت شده‌اند، گفت: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از انگلیس و دیگر هم‌پیمانان اروپایی خواست شهروندان خود را که به داعش در سوریه پیوسته‌اند به کشورهایشان بازگردانند و در آنجا آن‌ها را محاکمه کنند. اما انگلیس با این درخواست مخالفت کرد و تصمیم گرفت تابعیت این داعشی‌ها را لغو کرده و به آن‌ها اجازه بازگشت به کشور ندهد.

وی افزود: هیچ مشکل یا مانعی در مبارزه با تروریسم با استفاده از ابزارهای قانونی وجود ندارد. در آمریکا دادگاه‌های غیرنظامی توانایی کامل خود را برای مقابله با این چالش اعلام کرده‌اند ما می‌توانیم افراد را به خاطر جنایت‌های مرتبط با تروریسم به زندان بفرستیم و از این مسأله اطمینان حاصل کنیم که مجدداً به میدان جنگ بازنمی‌گردند. ما از هم‌پیمانان اروپایی خود می‌خواهیم این کار را انجام دهند.

سیلز همچنین از اقدام اخیر دولت انگلیس درباره تروریستی خواندن حزب الله لبنان استقبال کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.