توافق النصره با ترکیه درباره گشت‌های نظارتی در منطقه عاری از سلاح

ارتش سوریه وارد درگیری‌های خشونت آمیز با گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره شد که به دنبال نفوذ از حومه شمالی حماة بود. همچنین این گروه تروریستی به تعدادی تفاهمات درباره ادامه گشت‌های نظارتی ترکیه در منطقه عاری از سلاح دست یافت.

به گزارش خبرآنی، یک منبع رسانه‌ای به روزنامه الوطن سوریه گفت: به دنبال کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها، فرار دیگر اعضای آن و نیز انهدام تجهیزات موجود در حوزه این تروریست‌ها، تلاش‌شان برای نفوذ ناکام ماند. نیروهای مسلح جبهه النصره و هم‌پیمانان آن نقض توافق‌نامه ادلب را ادامه داده و چندین راکت به حومه شمالی حماة شلیک کردند که در اثر آن یک زن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

به گفته این منبع، یگان‌های ارتش سوریه نفوذ گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره را از حومه شمالی حماة از منطقه عاری از سلاح متوقف کرده و مانع از تحقق اهداف آنها شدند.

در این راستا، جبهه النصره به تعدادی از تفاهم‌ها درباره ادامه تحرکات گشت‌های نظارتی ترکیه در منطقه عاری از سلاح دست یافته که ترکیه و روسیه در توافق‌نامه سوچی بر آن تصریح کردند.

منابع رسانه‌ای نزدیک به جبهه النصره به روزنامه الوطن گفتند: ادامه تحرکات گشت‌های نظارتی ترکیه مابین ایست‌های بازرسی نظامی این کشور در طول منطقه عاری از سلاح در راس مذاکرات سه روزه میان سازمان اطلاعات و نظامیان ترک از سویی و رهبران نظامی جبهه النصره از سوی دیگر قرار داشت و منجر به موافقت این گروه تروریستی با تحرک گشت‌های نظارتی ترکیه مابین ایست‌های بازرسی زیر نظر جبهه النصره شد با این شرط که آنکارا تحرکات خود را به جبهه النصره اطلاع داده و اجرای مأموریت خود را که به نظارت بر آتش بس بدون هیچ گونه مداخله نظامی محدود می‌شود، طولانی نکند.

منابع پیش‌بینی کردند، گشت‌های نظارتی ترکیه کار خود را مجددا امروز (یکشنبه) و یا فردا از سر بگیرند اما به طرفی که همراهی این گشت‌ها را بر عهده خواهد داشت، اشاره نکرده و احتمال دادند این مأموریت بار دیگر به صورت مشترک به فیلق الشام و ترکیه سپرده شود.

منابع مذکور احتمال دادند، ارتش ترکیه با افزایش تعداد نیروها و تجهیزات خود در ۱۲ ایست بازرسی نظامی ثابت این کشور در اطراف ادلب و حومه‌های حلب، حماة و لازقیه به حمایت گشت‌های نظارتی خود در آینده توسط جبهه النصره نیازی نداشته باشند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.