تظاهرات گسترده در غزه و واکنش حماس به موضع‌گیری‌ها در قبال عملکردش

هزاران نفر از ساکنان نوار غزه شامگاه شنبه با برپایی تظاهراتی گسترده علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس، اعتراض خود را نسبت به مجازات‌های این تشکیلات علیه غزه نشان دادند. در حالی که "ائتلاف ملی دموکرات" از حماس خواست به حق تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فلسطینیان در چندین منطقه در غزه دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در اعتراض به مجازات‌های تشکیلات خودگردان علیه غزه، محاصره این منطقه از سوی این تشکیلات و رژیم صهیونیستی و قطع حقوق خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی برگزار شد.

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی علیه محمود عباس خواستار کناره گیری وی از ریاست تشکیلات خودگردان شدند.

این در حالی است که شبکه المیادین گزارش داد، نوار غزه برای سومین روز متوالی شاهد اعتراضات ساکنان نسبت به مالیات‌ها، گرانی و نبود فرصت‌های شغلی بوده است.

برخی منابع فلسطینی مدعی سرکوب این تظاهرات‌ها از سوی حماس هستند.

در این راستا "ائتلاف ملی دموکرات" (شامل جبهه مبارزه مردمی فلسطین، جبهه آزادیبخش ملی،‌ جبهه آزادیبخش عربی و جبهه عربی فلسطین) نشستی را برای بررسی تحولات برگزار کرده و در پایان نشست از حماس خواست به حق تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارد.

این ائتلاف از حماس خواست سیاست "سرکوب" تظاهرکنندگان را کنار بگذارد و از مردم فلسطین به خاطر تجاوزات دستگاه‌های امنیتی عذرخواهی کند.

این ائتلاف در بیانیه خود تأکید کرد: سیاست سرکوب نقض آشکار آزادی بیان است. ادامه این سیاست حماس را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهد یا با مردم باشد و از آن‌ها حمایت کند یا سیاست نظام‌های "مستبد" را در پیش بگیرد که باعث می‌شود غزه وارد بحرانی بزرگ شود.

در این بیانیه آمده است: جنبش مردمی در نوار غزه بیان واقعی و ملموسی از واقعیت بحرانی در این منطقه است. ما از تمامی نهادهای حقوقی و مدنی می‌خواهیم این سیاست را محکوم کنند.

در همین راستا، حماس بیانیه این ائتلاف را محکوم کرد.

سامی ابوزهری، از رهبران جنبش حماس گفت: سیاست تیم اسلو در بحرانی کردن غزه و سپس سوءاستفاده از مشکلات آن در تحقق اهداف خود شکست خورده است.

وی ادامه داد: رخدادهای غزه زشتی اقدامات این گروه را که از عذاب‌ دادن‌ها لذت می‌برند و بعد اشک تمساح برای غزه می‌ریزند، آشکار کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.