وقوع 51 حادثه ناشی از کار در هر روز کاری

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران  بزرگ که در جمع رییس ادارات غرب تهران سخن می گفت با ذکر این مطلب افزود: از 18 هزارو 876 نفر که دچار  حادثه ناشی و غیر ناشی از کار شدند 17 هزارو 184 نفر که معادله 91 درصد می باشند تحت پوشش حمایت  درمانی تامین اجتماعی قرار گرفتند .متاسفانه 118 نفر بر اثر شدت حادثه و رعایت نکردن نکات ایمنی فوت نمودند و 121 نفر از کار افتاده کلی  بالای 66 درصد شدند.

حیدری تاکید کرد: بیمه شدگان که مشمول مقرارت قانون تامین اجتماعی، در صورت مصدوم شدن بر اثر حوادث ناشی می‌توانند از خدمات تامین اجتماعی بهرمند شوند.

وی آمار کارگرانی که تحت پوشش بیمه ایی نیستند را اسف بار توصیف کرد و گفت: پیش بینی میشود که بیش از 4 میلیون نفر از کارگران در کارگاههای زیر زمینی در کشور مشغول فعالیت هستند که از شمول قانون کار خارج هستند . و متاسفانه نزدیک به 35  درصد  درصد از آنان، کارگران زنان و کودکان کار می باشند. 

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ از طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی ایمنی کار به کارگران ساختمانی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: یکی از طرح های ماندگار مرحوم نور بخش صدور دستورالعمل برگزاری کلاس های ارتقا سطح دانش ایمنی کارگران  ساختمانی ست که از اسفند سال جاری و با همکاری انجمن های صنفی کارگران ساختمانی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی دایر و در سال آینده نیز در کلیه استانها برگزار میشود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

حادثه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.