تعداد نوزادان فوت شده در تونس به ۱۵ تن افزایش یافت

تعداد نوزادانی که در بیمارستانی دولتی در تونس فوت شدند، به ۱۵ تن افزایش یافت، سنیه بالشیخ، معاون وزیر بهداشت این کشور نیز از وضعیت فوق‌العاده در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری "تونس آفریقا"، محمد الدوعاجی، رئیس کمیته تحقیقات در این پرونده اظهار کرد: تعداد نهایی نوزادان فوت شده در بخش زایمان بیمارستان الرابطه در پی آلودگی باکتریایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ۱۵ تن از مجموع ۲۲ مورد ابتلا به این آلودگی در دوره زمانی ششم تا ۱۵ مارس جاری رسید.

الدوعاجی گفت: هفت مورد دیگر فوتی که ثبت شده‌اند، ارتباطی با این آلودگی ندارند.

رئیس کمیته حقیقت‌یاب تاکید کرد: درباره علت واقعی مرگ این نوزادان که آزمایش‌ها آن را نشان خواهد داد، تا تاریخ ۲۷ مارس جاری هیچ‌گونه اطلاعاتی به افکار عمومی ارائه نخواهد شد.

او افزود: دادستانی کل نیز منتظر نتایج نهایی برای تعیین محل آلودگی باکتریایی چه در سطح ترکیبات غذایی، چه روند ترکیب آن و یا در زمان نگهداری‌اش است.

وزارت بهداشت تونس پیشتر فوت ۱۲ نوزاد را در پی این آلودگی باکتریایی اعلام کرده و پس از آن عبد الرؤوف الشریف، وزیر بهداشت این کشور استعفا کرد.

یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس نیز تعهد داد تمامی مسؤولان این امر و کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، محاکمه شوند.

پخش تصاویری در تلویزیون تونس از تحویل اجساد این نوزادان در جعبه‌های کارتن به خانواده‌هایشان، افکار عمومی تونس را شوکه کرد.

در گزارشی که سال ۲۰۱۶ منتشر شد و سندیکای دانشگاه کل بهداشت در تنظیم آن مشارکت  داشت، فاش شد، خدمات بهداشت عمومی از سال ۱۹۹۰ کاهش داشته‌اند و خواسته‌های شهروندان را تامین نمی‌کنند، این در حالیست که بیمارستان‌های خصوصی پررونق هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.