به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، مهرداد تاوتلی مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه ۸۴ درصد ظرفیت اشغال هتلهای ما در پیش فروش نوروزی امسال به فروش رسیده و به نوعی سال خوبی را برایمان رقم زده است گفت: در ابتدای سال برای شرکت سود هشت میلیارد تومان را پیشبینی میکردیم که حالا با گذشت ۱۱ ماه از سال ۲۰ درصد نسبت به پیشبینیمان سود بیشتری داشت. همچنین برای سال آینده پیشبینی این است که به سود ۱۰ میلیارد تومان برای شرکت برسیم.
تاوتلی در ادامه خبر داد: در راستای سیاستهای سال آینده شرکت قرار است در منطقه هزار جریب اصفهان یک هتل پنج ستاره را به مجموعه هتلهای خود اضافه کنیم. در آن منطقه ما ۲۰ هزار متر زمین داریم و بازدهی سرمایهای ما سه تا پنج سال به شمار میآید بر همین اساس تصمیم به ساخت این هتل گرفتهایم که بعد از عید کارهای ساختش آماده میشود. همچنین در پارک ایل گلی تبریز قرار است ۳۶ ویلای چوبی که با کانسپت پارک همخوانی داشته باشد، به مجموعه اتاقهای ما اضافه شود.
وی در ادامه درباره فعالیتهای تازه شرکت در حوزه گردشگری درمان نیز بیان کرد: باتوجه به اینکه ۵۰ درصد از سهام این شرکت متعلق به تامین اجتماعی است با بخش درمان آنها جلسات خیلی خوبی درباره گردشگری سلامت داشتیم. بر همین اساس چهار هتل خود را به این موضوع اختصاص دادیم که از جمله آنها میتوان به هتلهای میگون، چالوس، میناب و گرگان اشاره کرد که میخواهیم آنها را با همکاری بیمارستانهای تامین اجتماعی به پایلوت گردشگری سلامت تبدیل کنیم.
تاوتلی در ادامه اظهار داشت: در طول سال گذشته سعی کردیم در ادامه فعالیتهای خود بحث بازسازی، مرمت و نوسازی هتلها را داشته باشیم و بر همین اساس ۲۱ ستاره برای هتلها بگیریم که ستارههای واقعی بودند که بر اساس سختگیریهای تازه سازمان میراث فرهنگی در این حوزه داده شده است. همچنین ۱۰ هزار و ۵۰۲ ساعت آموزش به همه اعضای هتل از مدیرعامل تا کوچکترین اعضا داده شده است که نشان از اهمیت این موضوع برای ما دارد. ما آموزش را در سه بخش اجباری میدانیم که یکی از آنها ایمنی و آتشنشانی بوده و مرتب هر سه ماه دورههایی برای آن برگزار میشود. همچنین آموزش بهداشت یکی از اصلیترین آمزوشهای ما بوده و از شاخصههای اصلی ما به شمار میآید. علاوه بر این موارد آموزش ارتباطات و مشتریمداری از جمله بخشهای اجباری در بخش آموزش کارکنان و اعضا است.
وی افزود: خوشبختانه امسال ضریب اشغال هتلهای ما به ۶۴ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد در این موضوع رشد داشتیم. این امر حاصل بالا بردن کیفیت خدمات و کار کردن با سیستمهای فروش تازه و همکاری با آژانسهای مختلف است. همچنین با دانستن این موضوع که یکی از معضلات گردشگری ما این است که همه در تعطیلات خاصی به سفر میروند و در مواقع دیگر ظرفیت هتلها خالی میمانند، تورهای بازنشستگان را با کاهش قیمت در تایمهای لوسیزن در نظر گرفتیم که این موضوع در افزایش ضریب اشغال اتاقهای ما به شدت تاثیرگذار بود.
تاوتلی ادامه داد: هتل به نوعی میتواند به عنوان سمبل فرهنگسازی یک شهر مطرح شود. ما با توجه به اینکه در ۵۴ شهر هتل داریم با راهاندازی هشتکهای مرتبط با ترغیب کردن مسافران به سفر میخواهیم به افزایش سفرهای داخلی کمک کنیم که به نوعی برای سال آینده نیز برای این موضوع نیز برنامهریزیهایی صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره راهاندازی بخش صدای مشتریان برای مجموعه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی توضیح داد: این بخش یکی از بخشهای مورد توجه ما برای ارتقای کیفیت و میزان رضایتمندی مشتریان است به نوعی که از مشتریان بعد از اتمام سفرشان ۱۰ سوال مشخص پرسیده میشود و میزان رضایتمندی آنها بر اساس جوابها تعیین میشود بر این اساس ۷۱ درصد رضایت مشتریان را داشتیم که البته قسمت زیادی از نارضایتی مشتریان مربوط به قدیمی بودن ساختمانهای هتلهای ماست که البته در دنیا این موضوع ایرادی به هتل به شمار نمیآید. صنعت هتلداری و گردشگری نمونهای از تاریخ و فرهنگ یک کشور است و هتلهای ما نیز بر همین اساس ایجاد شدهاند.
تاوتلی در پایان با بیان اینکه کار خود را از مهمانداری قطار شروع کرده است، گفت: همیشه در ذهنم بود که اگر روزی مدیر شوم به کارمندان و دانشجویان توجه ویژهای داشته باشم. به این ترتیب وضعیت در شرکت ایرانگردی و جهانگردی به صورتی است که حتی نگهبانی داشتیم که امروز یکی از مدیران خوب هتلهای ما به شمار میآید ما هر ساله بخش کشف استعداد داریم که در آن همه نیروها میتوانند پیشرفت داشته باشند. همچنین در این شرکت از من به عنوان مدیرعامل تا هیچ کسی حق اخراج مستقیم کارکنان را ندارد و برای این موضوع کمیته انضباطی وجود دارد که بر اساس آن فرد خاطی با حضور در جلسهای از خود دفاع کرده و بعد از جلسه درباره او تصمیمگیری میشود.
انتهای پیام/