انتقاد سوریه از گزارش شورای امنیت درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که بررسی وضعیت حقوق بشر در سوریه در شورای امنیت، سوءاستفاده از این شورا و ابزارهای آن برای تبلیغ دستورکارهای سیاسی است که هیچ ارتباطی با موضوع حقوق بشر ندارند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو در "چهلمین دوره فعالیت‌های شورای حقوق بشر بند ۴ درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه" گفت: گزارش اخیر درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه پر از اشتباهاتی است که هدف آن مخدوش کردن وجهه دولت سوریه و ممانعت از بازگشت آوارگان سوری به کشور است.

وی افزود: کمیته بین المللی حقوق بشر در گزارشات خود به حاکمیت قانون در سطح بین المللی توجهی نکرده و درباره نقش ترکیه در سوریه اطلاعات اشتباهی ارائه کرده است. در این گزارشات نقش ترکیه به عنوان یک کشور اشغالگر که نقش اصلی را در ایجاد و گسترش تروریسم در سوریه داشته و همچنین شانه خالی کردن از زیر بار تعهداتش درباره توافق‌نامه سوچی نادیده گرفته شده است. این کمیته می‌خواهد ترکیه را از تمامی این جنایت‌ها تبرئه کند.

آلا گفت: عملیات ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش در پاسخ به نقض‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های تروریستی است. این نقض‌ها نیز از سوی کمیته حقوق بشر نادیده گرفته شده است. ما با به کارگیری اصطلاح "طرف‌های درگیر" که دولت سوریه را که با تروریسم مبارزه می‌کند با گروه‌های تروریستی مساوی می‌داند، مخالفیم. گزارشی که این کمیته درباره اوضاع اردوگاه الرکبان داده نمونه دیگری از جعل حقایق است. دولت سوریه به ورود کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه کمک و دو گذرگاه را برای خروج ساکنان ایجاد کرد. ادامه صدور این گزارشات و برخورد یکجانبه با اوضاع در سوریه شکست این کمیته در انجام فعالیت‌های خود به صورت کاربردی و مستقل را ثابت می‌کند برای همین ما مجدداً خواهان عدم تمدید دوره فعالیت این کمیته هستیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.