نشست معاون عمرانی استانداری تهران و مدیران شهری با شهرداران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سلیمانی راد، مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهرا در این نشست گفت: آمادگی کامل برای استقبال از نوروز و تعطیلات پیش رو از سوی شهرداری های استان پیش بینی شده است.

وی افزود: تشکیل ستاد خدمات سفر،فراهم سازی امکانات در گلزار شهدا و آرامستانها برای پنجشنبه پایان سال و تجهیز آتش نشانی ها برای چهارشنبه پایان سال از جمله برنامه ریزی ها و مکاتبات هماهنگ با شهرداران است.

سلیمانی راد ادامه داد: سال ٩٧، سه هزار و ٢٢٦ میلیارد تومان با سرانه ٨٥٠ هزار تومان بودجه شهرداری ها بوده است و در سال ٩٦، یکهزار و ٤٩ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های استان تهران پرداخت شده است که این میزان در ١٠ ماهه نخست سال ٩٧ ؛ یکهزار و ١٦٦ میلیارد تومان است.

٨٧٧٢ هکتار وسعت حاشیه نشینی در استان تهران است

خراسانی، مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ۶هزار و ١١١ هکتار بافت فرسوده در سطح استان تهران وجود دارد که از این میزان سه هزار و ٢٦٨ هکتار در شهر تهران است گفت: شهرداری های استان تهران در تحقق تعداد ١١١٣ پروژه  در استان تهران که بیشتر پروژه های خدمات رسان هستند نقش داشتند.

وی افزود: سالانه ٢٥٠ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود و ٨٧٧٢ هکتار وسعت حاشیه نشینی در استان تهران است.

جلب رضایت مردم بیشتر در حوزه عمرانی است

در ادامه نشست حیدری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران  گفت: سه هزار و ٢٢٦ میلیارد تومان از سوی حوزه عمرانی در استان تهران در سال ٩٧ بودجه ای برای هزینه بوده است در حالیکه اعتبار تملک دارایی استان تهران کمتر از ٣٠٠ میلیارد تومان است و همین موضوع جایگاه مهم معاونت و حوزه عمرانی را نشان می دهد.

به گفته وی؛کلید و رمز جلب رضایت مردم بیشتر در حوزه عمرانی است

حیدری عنوان کرد: ۹۵ درصد فعالیت های مدیریت بحران، در اقدامات قبل از بحران متمرکز است و مدیرانی که پس از وقوع بحران به فکر می افتند بیشتر تشریفاتی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: از مدیران و شهرداران درخواست می کنیم از افراد غیر متخصص و نیروهای روی دست مانده برای مدیریت بحران استفاده نکنند.

فقط ٩ درصد پسماند در کشور به شکل بهداشتی دفع می شود

شیراوند، رئیس سازمان همیاری شهرداریهای استان تهران در این نشست گفت:اساسنامه سازمان همیاری شهرداری های استان تهران با تأیید وزیر و معاونان وزارت کشور به شکل اساسی در حال تغییر است.

وی ادامه داد: موضوع سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها در دستور کار سازمان همیاری است.

رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان تهران گفت: طبق تأکید استاندار تهران ؛ طر ح های بزرگ شهرداری ها با پیوست مطالعاتی زیست محیطی، سلامت، ترافیک و جمعیت اجرا خواهد شد.

به گفته شیراوند؛ شهرداران در اجرای پروژه ها به مدیریت آب، پسماند، بحران و حمل و نقل همگانی توجه کنند.

شیراوند عنوان کرد: سال ٩٣، براساس مطالعات انجام شده ؛ ٧٤ درصد پسماند در کشور به شکل غیربهداشتی دفع می شد که این میزان در سال ٩٧ به ٩١ درصد رسیده است و اکنون فقط ٩ درصد پسماند در کشور به شکل بهداشتی دفع می شود و هر لیتر شیرابه، چهار هزار لیتر از آبهای زیرزمینی را آلوده می کند

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.