تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای تغییر قوانین تایید نامزدها

سناتورهای جمهوری‌خواه سنا برای تغییر قوانینی آماده می‌شوند که زمان لازم برای تایید صدها تن از نامزدهای ترامپ در پست‌های قضایی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتورهای جمهوری‌خواه دوشنبه اعلام کردند پیشنهاد تغییر قوانین در کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد و طبق آن تنها یک اکثریت ساده به جای ۶۰ رای مثبت برای تایید نامزدها کافیست. سناتور جان کورنین، از اعضای رهبری جمهوری‌خواه گفت انتظار دارند تغییر پیشنهادی در قوانین به زودی مورد بررسی قرار بگیرد.

قانونگذاران آمریکایی اواخر مارس بررسی نامزدهای قضات منطقه‌ای و صدها تن از نامزدهای قوه مجریه را آغاز خواهند کرد. انتظار می‌رود تعطیلات یک هفته‌ای سنا از پنج‌شنبه آغاز شود و تا ۲۵ مارس ادامه یابد. برنامه‌ریزی این هفته شامل بررسی نامزدهای دادگاه‌ها و همچنین رای‌گیری روی یک قعطنامه‌ای می‌شود که ناراضایتی از وضعیت فوق‌العاده ترامپ را اعلام می‌کند. جمهوری‌خواهان در عوض به فکر هفته‌ پس از تعطیلات هستند.  

میچ‌ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا تاکید کرده است همچنان به توافق دو حزبی برای کسب ۶۰ رای امید دارد اما گفته است در صورت ضرورت جمهوری‌خواهان می‌توانند کارشان را به تنهایی پیش ببرند. براساس تغییرات پیشنهادی، زمان رایزنی درباره قضات دادگاه‌های منطقه‌ای و صدها تن از نامزدهای پست قوه مجریه کاهش می‌یابد. هنوز هیچ دموکراتی درباره حمایت از این پیشنهادات صحبت نکرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.