تولید محصولات عفاف و حجاب تک صدا و به دور از حرکت‌های گروهی است

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، یک گروه جوان با تأسی از سخنان و منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی تصمیم گرفتند رویدادی را در حوزه مد و لباس برگزار کنند.

این رویداد از جمعه ۱۷ اسفندماه آغاز شد و تا ساعات پایانی امروز بیستم اسفندماه ادامه دارد و با استقبال مواجه شد.

بسیاری از بازیگران و رسانه‌های مطرح کشور به پوشش این رویداد پرداختند چراکه تمام سعی برگزارکنندگان بر این بوده است که کالاهایی در این رویداد عرض شود که مبنایشان بر ایرانی بودن اسلامی بودن قرار گرفته است.

زینب دولتی برگزار کننده رویداد سماء در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در عرصه عفاف و حجاب است، گفت: سعی کردیم محصولات ارائه شده تا جایی که امکان پذیر بوده است با استفاده از مواد اولیه ایرانی تولید شود در غیر این صورت محصولات موجود با طراحی‌های ایرانی تولید شده باشد.

 ۷۰ گروه خلاق در عرصه عفاف و حجاب که دارای برندهای مطرح و یا برندهای نوپایی هستند که در این رویداد شرکت کردند.

*چیزی به نام لباس ایرانی اسلامی وجود دارید؟

دولتی از تلاش برای انتخاب محصولاتی گفت و بیان داشت: سعی کرده‌ایم به استانداردهای لباس اسلامی نزدیک شویم، برای مثال از لباس‌های زنانه به شکل پیراهن‌های بلند و مچ‌دار در عین اینکه رنگ‌بندی‌های متفاوت دارند، استفاده شد تا بانوان ایرانی بتوانند در کمال شیک‌پوشی به دور از تبرج و خودنمایی لباسی بپوشند که از محصولات داخلی کشور هم حمایت می‌کند.

برگزاری ورک‌شاپ‌های رایگانی هم برای شرکت‌کنندگان طی این ۴ روز در نظر گرفته شده بود تا در کنار فروش محصولات‌شان کمی علمی‌تر به تولید محصولات بپردازند.

شرکت‌کنندگان هر روز صبح پیش از شروع به کار  نمایشگاه در موضوعاتی مثل راه‌اندازی کسب و کار و چگونه زنده نگه داشتن کسب و کارشان یا برندینگ و مباحث مربوط به آن دیجیتال‌مارکتینگ و عرضه فروش محصولات در بسترهای فضای مجازی آموزش دیدند.

در این رویداد سعی شد، علاوه بر ایجاد بازار فروش برای تولیدکنندگان سطح علمی آنها نیز در حوزه فعالیت‌شان افزوده شود.

اما جنجال برگزاری فشن‌شویی در لواسان که چند روز پیش خبرساز هم شد، برای این رویداد دردسرهایی به همراه داشت، برگزارکنندگان مجبور شدند با تلاش دو برابری به مسؤولان اثبات کنند که تیم برگزارکننده  یک رویه ایرانی اسلامی را دنبال می‌کند و قرار است در این رویداد موازین ایرانی اسلامی رعایت شود.

برندهای مختلفی برای لباس‌های زنانه اجتماع در این رویداد حضور داشتند، حتی یک تولیدکننده محصولات ارگانیک تولید داخل برای مراقبت از پوست که از فروش محصولاتش رضایت داشت.

هرچند برگزارکنندگان رویداد سماء استقبال عمومی و گروه‌های فکری مختلف را مناسب ارزیابی می‌کنند، اما هنوز در عرصه عفاف و حجاب حرکت یک دست و تأثیرگذاری وجود ندارد.

در حالی که برای رونق بخشیدن به تولید محصولات عفاف و حجاب نیازمند حرکت جمعی و مستحکم در این زمینه هستیم.

مسؤول برگزاری رویداد سماء نیز به این مساله اذعان دارد و  معتقد است تولید محصولات عفاف و حجاب تک‌صدایی و به دور از حرکت‌های گروهی است و برای رونق بخشیدن نیازمند و همراهی تولیدکنندگان با بنیاد مد و لباس است تا موجی در تولید محصولات در کشور ایجاد شود و مهجوریت تولید لباس عفیفانه پایان دهیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.