نماینده آمریکا: علی رغم فشارها مادورو می‌خواهد بماند

نماینده واشنگتن در امور ونزوئلا اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که رئیس جمهور ونزوئلا آماده مذاکرات برای پایان بحران سیاسی با رهبر اپوزیسیون باشد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، الیوت آبرامز که در دولت‌های رونالد ریگان و جورج دبلیو بوش در دولت‌های رؤسای جمهور پیشین آمریکا حضور داشته است، اعلام کرد: هر گونه راه حل باید از طریق مذاکرات میان ونزئلایی‌ها به دست آید. در صورتیکه مادورو موافقت به برگزاری مذاکرات کند، آمریکا می‌تواند در برداشتن تحریم‌ها و محدودیت‌های مسافرتی کمک کند.

اما آبرامز در ادامه گفت: هیچ شواهدی دیده نمی‌شود که رئیس جمهور ونزوئلا آماده مذاکرات برای خروج باشد. تاکتیک مادورو برای ماندن است.

نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکراتش با نمایندگان روسی در آمریکا درباره حمایت مسکو در مورد مادورو، گفت: در صحبت‌هایی که من با روس‌ها داشتم به آنها گفتم که به مادورو توصیه کنند که مذاکره کند.

این مقام آمریکایی افزود: روس‌ها به حمایت از مادورو ادامه می‌دهند. هیچ شواهدی وجود ندارد که دیده شود آنها به مادورو بگویند که اکنون زمان آن فرا رسیده است که این حکومت را به پایان برسانند.

آبرامز درباره تلاش آمریکا برای مسدود کردن حساب‌های بانکی مادورو و مقامات ونزوئلایی در بانک‌های خارجی اضافه کرد: ما هیچ همکاری از سوی روس‌ها ندیده‌ایم. من فکر می‌کنم هر گامی که ما برمی‌داریم راه را برای مادورو و برای دزدیدن پول‌ها سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد که هنوز با مقامات دولت چین درباره حمایت پکن از مادورو گفت‌وگو نکرده است اما ابرامز تاکید کرد که این موضوع در حال بررسی است.

آبرامز درباره نقش هاوانا در بحران ونزوئلا گفت: در حال حاضر هزاران مقام کوبایی به صورت فیزیکی و یا معنوی در اطراف مادورو حضور دارند. برخی از مشاوران کلیدی مادورو کوبایی هستند.

اما کوبا بارها هر گونه دخالت در امور ونزوئلا را رد کرده و اعلام کرده است که اظهاراتی مانند حرف‌های آبرامز بخشی از کمپین دروغ پراکنی برای باز کردن راه مداخله نظامی آمریکا در این کشور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.