تمرکز دشمن برای آسیب رساندن به جایگاه ولایت فقیه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، هفتمین آیین جایزه ملی شهید رهنمون با حضور آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جلالی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین صمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بقیه الله و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی در سالن صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه‎الله(عج) برگزار شد.

علیرضا جلالی در این مراسم با اشاره به تاریخچه برگزاری جایزه ملی شهید رهنمون اظهار داشت: این مراسم ملی هر ساله معمولا طی دو روز برگزار می شود که روز نخست مختص طرح مباحث علمی و پزشکی است و روز دوم نیز به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه گفت: هر جامعه ای برای رشد و حرکت نیاز به یک سیستم عامل دارد و در ایران اسلامی، این سیستم عامل، اسلام ناب است و این همان سیستمی است که جبهه استکبار و سلطه همواره در تلاش هستند که آن را ویروسی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با اشاره به هجمه دشمن علیه اسلام ناب افزود: دشمن همواره به دنبال تهاجم فرهنگی و خدشه وارد کردن به اعتقادات دینی مردم مان بوده است و از این راه به دنبال پاک کردن اسلام ناب از جامعه ما است؛ در چنین شرایطی تنهاترین راه برای آنکه این سیستم عامل را در برابر تهاجم دشمن حفظ کنیم، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا است.

وی با بیان اینکه ما همواره مدیون خون شهدا هستیم تصریح کرد: باید برای ادای دینی که شهدا بر گردنمان دارند تلاش کنیم، اگر شهدا نبودند نمی‌توانستیم ۴۰ سالگی انقلابمان را جشن بگیریم.

آیت‌الله سید احمد خاتمی نیز در این مراسم با بیان اینکه حق شهیدان آنگونه که باید ادا نشده است گفت: جامعه پزشکی کشور 3هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که این نشان از نقش پررنگ فعالان این عرصه در 8 سال جنگ تحمیلی دارد؛ من افتخار این را داشتم که از نزدیک شاهد تلاش های رزمندگان جامعه پزشکی که بیمارستان صحرایی در منطقه فاو برپا کرده بودند باشم و باید بگویم که واقعا این افراد اتفاقات بزرگی را در جبهه ها رقم می زدند.

وی در ادامه اظهار داشت: دشمن و بخصوص غرب در پی براندازی در جمهوری اسلامی ایران است و اگر این موضوع تا قبل از سرکار آمدن دولت فعلی آمریکا به صورت غیرآشکار صورت می گرفت، بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ صراحتا اعلام شد؛ با این حال قطعا به این هدف شوم خود نمی رسد چراکه ملت ایران پشتیبان نظام هستند.

امام جمعه موقت تهران به تلاش غرب در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: نظام استکبار با ترویج تشکیک در مبانی دینی به دنبال شکستن شاکله‌ های انقلاب اسلامی در ایران است و در این مسیر با استفاده از قدرت رسانه ای و کار تبلیغاتی به شبهه افکنی می پردازد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار ولایت فقیه در پیشبرد اهداف انقلاب و نجات جامعه از انحرافات گفت: دشمن می داند که رهنمودهای ولی فقیه در بزنگاه ها چطور نقشه های شوم آن ها را خنثی کرده است و از همین رو ولایت فقیه را هدف قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه روحیه کار جهادی در رأس امور گره گشای بسیاری از مشکلات است، اذعان کرد: دشمن به اعمال فشار اقتصادی علیه مردم متمرکز شده و از این طریق قصد دارد تا بزرگترین سرمایه انقلاب که پشتیبانی مردمی است را کمرنگ کند؛ باید بگوییم که رفع تمامی مشکلات جامعه و عبو از تحریم ها و فشارهای اقتصادی با مدیریت جهادی قابل حل است.

در ادامه این مراسم ایرج حریرچی با اشاره به بهبود شاخصه های سلامت در کشور در طول تاریخ انقلاب اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که اوج بهبود شاخصه‌ های سلامت در جامعه به 10 سال نخست انقلاب باز می گردد که به اعتقاد من علت این موضوع، رواج فرهنگ ایثار و تفکر جهادی در جامعه بود؛ اما باگذشت زمان متأسفانه این روحیه تا حدودی کمرنگ شد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه 60 خدمت به مردم مناطق محروم یک افتخار در بین جامعه سلامت و درمان کشور بود و فعالان این عرصه برای دست یابی به این افتخار بزرگ تلاش می کردند و به تدریج چنین روحیه ای کمرنگ شد؛ قطعا با احیا همان روحیه ایثارگری می توان دستاوردهای بزرگی در جهت زدودن مشکلات جامعه را محقق کرد.

بر اساس این گزارش، در هفتمین آیین جایزه ملی شهید رهنمون از 5 خانواده شهید فعالان عرصه بهداشت و درمان دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.