جلسه بی‌نتیجه شورای امنیت درباره کسر اموال فلسطینی‌ها توسط تل‌آویو

نشست پشت درهای بسته شورای امنیت درباره کسر درآمدهای مالیاتی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، منصور العتیبی، نماینده دائم کویت در سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد که شورای امنیت یک نشست پشت درهای بسته برای بررسی کسر درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برگزار کرد که به دلیل اختلافات میان اعضای این شورا نتیجه‌ای دربر نداشت.

وی افزود: نیکولای ملادینوف، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در این نشست گفت که برای حل و فصل این مسأله باید به میانجیگری تکیه کرد.

این مقام کویتی ادامه داد: گفت‌وگوهای مفیدی را انجام دادیم اما همانطور که همه می‌دانند هیچ‌گونه اجماعی در شورای امنیت وجود ندارد و به همین دلیل نشست مذکور نیز نتیجه‌ای به همراه نداشت اما اغلب اعضای این شورا معتقدند که اسرائیل این اختیار را ندارد که اموال پرداختی به تشکیلات خودگردان فلسطین را کسر کند، چرا که این اموال در اصل اموال فلسطین و از جمله حقوق فلسطینیان است که هر طور که می‌خواهند آن را هزینه می‌کنند.

وی گفت: در این نشست همچنین طرح صلح آمریکا برای فلسطین و اسرائیل موسوم به "معامله قرن" مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای امنیت درباره موعد اعلام این طرح پس از انتخابات اسرائیل بحث و گفت‌وگو کردند.

سفیر کویت در سازمان ملل به جزئیات بیشتر این نشست اشاره‌ای نکرد.

این نشست به درخواست کویت و اندونزی برگزار شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی ۱۷ فوریه گذشته با کسر حقوق اسرای فلسطینی از درآمدهای مالیات‌هایی که تل‌آویو اخذ کرده و به تشکیلات خودگردان می‌دهد، موافقت کرد.

از سوی دیگر، جیسون گرینبلات، نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور صلح خاورمیانه مقامات فلسطین را متهم به ایجاد بحران کرد.

در همین راستا، چند منبع دیپلماتیک در سازمان ملل به نقل از گرینبلات اظهار کردند: مقصر دانستن اسرائیل درباره این بحران کاملا بی‌مورد است و این تشکیلات خودگردان فلسطین است که بحران کنونی را انتخاب کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.