سازمان ملل اولین مرکز پذیرش آوارگان ونزوئلا را در کلمبیا افتتاح کرد

آژانس امور پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد، اقدام به افتتاح اولین مرکز پذیرش خود برای آوارگان ونزوئلا در کلمبیا به منظور حمایت از ونزوئلایی های که به خاک این کشور آمده‌اند، کرده است.

به‌ گزارش ‌خبرآنی، ‌به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتد پرس، آندری ماهچیچ، سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل  اظهار کرد که مرکز پذیرش این سازمان برای آوارگان ونزوئلایی با مشارکت مقامات کلمبیا در شهر مرزی مایکائو  امروز (جمعه‌) گشایش پیدا کرده است و در ابتدای امر می‌تواند ۳۵۰ نفر را پذیرش کند.

او گفت‌ که این مرکز امکان گسترش دادن ظرفیتهایش در آینده را دارد.

این آژانس مستقر در ژنو امروز اعلام کرد، صدها نفر از این آوارگان شامل کودکان، سالخوردگان و افراد نیازمند کمک های پزشکی در خیابان های مایکائو به دلیل عدم وجود سرپناه و در آوارگی زندگی می‌کنند.

کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل، برآورد کرد، ۲.۷ میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون در واکنش به  بحران اقتصادی در این کشور   مجبور به ترک ونزوئلا شده و کلمبیا کشوری است که بیشترین حجم از این آوارگان را با میزبانی از جمعیتی معادل ۱.۱ میلیون نفر از آنها، در خود جای داده است.

آژانس مذکور در این زمینه  گفت‌: نیازهای انسانی باعث شده است که ظرفیت کلمبیا برای پذیرش این آوارگان تحت فشار شدید قرار بگیرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.