«فارس» پاسدار اردوی انقلاب در حوزه رسانه است/ برخورد با هنجارشکنی دستور کار ویژه ناجا

خبرگزاری فارس- مریم عرب انصاری: چند روز قبل بود که سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی میهمان خبرگزاری فارس شد و ضمن دیدار با پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس از تحریریه خبرگزاری بازدید کرد و با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌وگو نشست.

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان به حوزه رسانه پرداخت و اظهار داشت: رسانه به طور کلی از یک سیالیت، تنوع، پیچیدگی و فوریت برخوردار است و اگر بخواهیم در محیط رقابتی نیز فعالیت نماید، کار برای مسئولین رسانه بسیار سخت خواهد شد.

جانشین فرمانده  نیروی انتظامی به هدف رسانه‌ها که انتقال اخبار درست و دقیق به جامعه است، پرداخت و گفت:‌ باید در انتقال اخبار یکسری اصول و ملاحظات را رعایت کرد چرا که مواردی پیش می‌آید که اصل خبر  درست است اما با آن خبر صدمات برگشت ناپذیری به ارزش‌ های جامعه وارد می‌شود.

وی به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص فیلم‌برداری از گشت راهور پرداخت و گفت: طبق قوانین در بحث حریم خصوصی، اگر کسی با دوربین مخفی هم از شخصی فیلم بگیرد بدون اجازه وی نمی‌تواند آن را نشر دهد و اگر انجام دهد، جرم است.

سلیمانی به موضوع فرهاد مجیدی اشاره و بیان داشت:‌ پلیس راهور ساعت یک نصف شب خودرویی که سرعت ۱۴۰ کیلومتر داشته را متوقف می‌کند و با توجه به اینکه طبق ضوابط و به دلیل دور دور و رفتارهای غیرمنطقی تست الکل در دستور کار است این فرد را متوقف کرده و از وی مدارک می‌خواهد؛ فرد مذکور علاوه بر آنکه مدارک را ارائه نمی‌دهد شروع به مشاجره و در اصل مقاومت در برابر مامور قانون می‌کند و تازه از این صحنه فیلمی گرفته و آن را منتشر می‌کند.

حال این سؤال مطرح است که هدف آقای مجیدی از نشر آن چه بوده است؛‌اگر آن فرد این فیلم را منتشر نمی‌کرد هیچ کسی هم نمی‌فهمید پلیس مجیدی را متوقف کرده و از او تست الکل گرفته است؛ واقعا هدف از انتشار این فیلم چه بود؟ جز اینکه دنبال تضعیف و محکوم کردن پلیسی  بود که او را نگه داشته بود.و سوال اینجاست که فیلم‌برداری و پخش فیلم مقابله با مامور در حین اجرای قانون با هدف تضعیف مجری قانون کار درست یاست؟ و اگر تداوم و گسترش یابد چه وضعی  را در جامعه شاهد خواهیم بود.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: فردی که به خودش اجازه می‌دهد چنین کاری انجام دهد آیا تجاوز به حریم پلیس و مجری قانون محسوب نمی‌شود و آیا باعث تقویت نظم و انضباط اجتماعی شده یا تضعیف ما؟ حرف ما این نیست که اینکار قانونی است یا غیر قانونی بلکه می‌گوییم صاحبان اندیشه، قانونگذاران، اصحاب فرهنگ و رسانه در مقابل چنین پدیده نوظهوری نباید بی تفاوت باشند و باید چهارچوب آنرا تعیین و تبیین کنند.

سردار سلیمانی با تاکید بر این مطلب که نباید آدرس غلط داد، گفت:‌ رسانه‌ها باید در قبال خبری که پخش می‌کنند مصلحت‌های کلی نظام و جامعه و ارزش‌های آن را در نظر بگیرند.

وی به رسالت اولیه رسانه‌ها که انتشار خبر است، پرداخت و گفت: مردم ما سؤالات و ابهامات  زیادی دارند که صرف ارائه خبر پاسخگوی آن نیست بلکه اصحاب رسانه  بایدبا شناخت درست پدیده‌های اجتماعی اقدام به تبیین و ترویج موضوعات پرداخته و به فرهنگ جامعه کمک کنند.

سردار سلیمانی به تفاوت‌های خبرگزاری فارس نسبت به سال‌های گذشته پرداخت و گفت:‌هم اکنون فارس بسیار مسلط، دقیق، وزین و مشرف بر اخبار است و در صحنه رقابت امروز رسانه‌ها با سرعت و متناسب با شرایط عمل کرده و بر اوضاع مشرف و روزآمد است و این امتیاز خوب خبرگزاری فارس است که هم محل رجوع است هم محل استناد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی اظهار داشت: اینکه خبرگزاری فارس در محیط پرهیجان، پرحادثه، پرمخاطب و پر رقیب همیشه در سطح یک باقی مانده است یک حادثه نیست بلکه عقلانیت و هدف‌گذاری و عزم و تلاش جهادی پشت سر آن است.

وی بزرگترین مزیت خبرگزاری فارس را پاسداری از اردوی انقلاب در حوزه رسانه دانست و گفت: خبرگزاری فارس پاسدار اردوی انقلاب در حوزه رسانه و پرچمدار این حوزه است.

جانشین فرمانده  نیروی انتظامی به دشمنی دشمنان انقلاب با ارکان نظام از جمله سپاه،  شورای نگهبان و دیگر نهادها پرداخت و گفت: دشمن همیشه سعی کرده که به ارکان انقلاب ضربه بزند؛‌ در سال‌های اخیر ناجا به عنوان یکی از ارکان اصلی انقلاب در مقابل تحرکات و هجمه‌های دشمن با جدیت ایستاده و دشمن را ناکام گذاشته است؛ بنابراین دشمن امروز نگاهی که به پلیس دارد همان نگاهی است که به سپاه پاسداران دارد.

وی افزود: آنهایی که در جاده پلیس راهور بی‌سلاح ما را مورد تعرض قرار می‌دهند به واسطه هیجانات فردی‌شان نیست بلکه خواسته یا ناخواسته پیرو خطی هستند که می‌خواهند پلیسی که حافظ نظم،‌امنیت،‌آرامش و ارش‌های انقلابی و دینی جامعه است را تضعیف کنند.

 

وی به دستور کار ناجا در حوزه برخورد با هنجارشکنی‌ها پرداخت و اعلام کرد:  برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این خصوص داریم، چراکه امروز بی‌حجابی علاوه بر اینکه خلاف ارزش‌های بنیادین اسلام و انقلاب است جزو ابزار دشمن نیز محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده  نیروی انتظامی اعلام کرد:‌ امروز بی‌حجابی به ابزاری برای به چالش کشیدن نظام تبدیل شده است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با تاکید بر این مطلب که هم اکنون پلیس تمام قد وسط میدان مبارزه با دشمن ایستاده است، گفت: پلیس هم اکنون در حوزه‌های مبارزه با مفاسد و جرائم اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی بخصوص بی‌حجابی محکم و استوار ایستاده تا با توطئه‌های دشمن مقابله کند.

در ادامه این مراسم پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، با تاکید بر این مطلب که اگرچه خبرنگاران خبرگزاری فارس پاسدار نیستند اما پاسداری از انقلاب را در دستور کار دارند، گفت: با زحمات خبرنگاران و دوستان‌مان توانسته‌ایم در تمام پارامترهای عرصه رقابتی اختلاف معناداری با سایر رسانه‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: خبرگزاری فارس درصدد است تا پلیس مهربان و مقتدر را معرفی کند همانگونه که هست و قاطبه آن است و در عین اقتدار خدمتگزاری می‌کند برخلاف هجمه گسترده‌ای که بر آن وارد است.

وی به ویژگی‌های رسانه اشاره و بیان داشت: تنوع، رقابت، سرعت و پیچیدگی‌هایی که در حوزه  رسانه  وجود دارد غیر قابل انکار است اما باید اخبار را از مناظر گوناگون نگاه کرد و نباید یکطرفه به اخبار پرداخت چرا که تبیین مهمتر از خود خبر است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تاکید کرد: ما مجموعه پلیس را انسان‌های خالص و شهید زنده می‌دانیم که در صدد خدمتگزاری به جامعه هستند و خودمان را شاگرد آنها دانسته و در صدد انعکاس زحمات آنها به مردم هستیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.