الحوثی: دولت سودان به جای کشتن نظامیانش در یمن به فکر حل بحران داخلی کشور باشد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در جنبش انصارالله اعلام کرد، سودان به جای ریختن خون نظامیانش در جنگ یمن، بحران داخلی کشورش را حل کند.

 به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت اینترنتی النشره، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در جنبش انصارالله تصریح کرد: بهتر است سودان برای اقتصاد ناتوان خود کاری انجام دهد و  در راستای خاتمه دادن به درد و رنج‌ ملت عزیز سودان به جای تداوم ریختن خون نظامیانش در جنگ یمن عمل کند.

وی در ادامه افزود: اما به نظر می‌رسد رژیم سودان به جز خونریزی در داخل سودان و خارج از کشور به چیز دیگری فکر نمی‌کند و مشغله دیگری ندارد.

الحوثی از مخالفان سودانی خواست تا در کنار ملت این کشور بایستند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین تصریح کرد:  من از ملت سودان می‌خواهم که در اعتراض به حالت فوق‌العاده در این کشور برخیزند.

 از سوی دیگر، محمد علی الحوثی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما از مواضع مثبت آلمان در خصوص تمدید ممنوعیت صادرات سلاح به ریاض تمجید می‌کنیم.

وی همچنین نوشت: این تصمیم آلمان طبق قوانین و توافق‌نامه‌های بین‌المللی درباره ممنوعیت فروش سلاح و صادرات تجهیزات نظامی به جنایتکاران اتخاذ شده است.

این مسئول یمنی نوشت: ائتلاف عربی تحت امر عربستان با ارتکاب جنایت‌هایی در حق بشریت در یمن ثابت کرد که به قوانین تسلیحاتی پایبند نیست. حمایت تسلیحاتی آمریکا و عربستان از تروریست ها نیز همکاری این کشورها با تروریست‌ها را ثابت کرد.

پیشتر هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی را تا پایان ماه مارس ادامه دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.