بزرگترین پروژه فضای سبز روستایی کشور آغاز شد/دامنه‌های کوه‌های سولقان مملو از درخت خواهد شد

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بزرگترین پروژه زیست محیطی و توسعه ای فضای سبز روستایی کشور با حضور غلامحسین آرام معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران بزرگ، لطف الله پرندین بخشدار کن، ابراهیم عسگری دهیار روستای سولقان، رییس شورای اسلامی دهستان سولقان و جمعی از مسئولان منطقه و خانواده معظم شهدا و جانبازان و با کاشت 40 هزار اصله نهال در شمال غرب تهران یعنی دهستان سولقان آغاز شد.

در مراسم کاشت این درختان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران بزرگ با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم فضای نشاط را در تهران و حاشیه ان ایجاد کنیم باید ارتفاعات غربی پایتخت را سبز کنیم، گفت: تنها راه محافظت از این ارتفاعات هم همین است که درختکاری کنیم و بخصوص اینکه از گونه هایی استفاده شود که هم آب کمی مصرف کنند و هم با شرایط اقلیمی منطبق و مقاوم باشند.

غلامحسین آرام ادامه داد: هم اکنون در کل تهران 500 هکتار درختکاری را در دهستان‌های مختلف شروع کرده ایم که شروع  این کار در روستای سولقان بوده و امیدواریم در آینده نزدیک تمام سطح این منطقه را زیر کشت ببریم.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در میزان سطح زیر کشت درختان تاکید کرد: چون این اراضی ملی است باید روند واگذاری‌ها قانونی طی شود که معتقدم این مشکلات هر چه زودتر رفع و روزهای خوبی برای این منطقه در راه است.

*دامنه کوه های سولقان مملو از درخت می شود

بخشدار کن نیز در حاشیه کاشت 40 هزار اصله نهال در دهستان سولقان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط منطقه از نظر آب و هوایی و توپوگرافی زمینه درختکاری در همه زمینه ها چه مثمر و چه غیرمثمر وجود دارد، گفت: با در نظر گرفتن سیاست‌های کلی استان و سیاست افزایش فضای سبز که در استانداری تصویب شده ، قرار شده در حوزه بخش کن نیز به موضوع درختکاری توجه ویژه ای شود که فقط در دهستان سولقان نزدیک به 50 هکتار درختکاری را شاهد هستیم.

لطف الله پرندین ادامه داد: همه روستاهای این منطقه در حال برنامه ریزی هستند تا چندین هکتار را به این کار و فضای سبز اختصاص بدهند که این مسئله کمک می کند هم به خاطر پوشش گیاهی و هم جلوگیری از سیل و مشکلات دیگر، در آینده شاهد اتفاقات غیر مترقبه نباشیم.

وی با بیان اینکه این منطقه شش و سیستم تنفسی تهران به شمار می‌آید، تصریح کرد: درختکاری در این مناطق می‌تواند هم شرایط آب و هوایی تهران و هم مسائل زیست محیطی آن را تغییر و بهبود ببخشد.

پرندین گفت: مجموعه روستاهای ما بسیار کارآمد و مفید بوده و اعتقاد داریم در داخل محدوده طرح هادی بحث افزایش فضای سبز را ترویج و توسعه و گسترش دهیم.

بخشدار کن با تاکید بر اینکه در هر کاری نیازمند حمایت های استانی و ملی هستیم اظهار کرد: مطمئنا یک طرح استانی و ملی نیاز به همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف در چار چوب ضوابط و قوانین دارد. در همین راستا اداره راه، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری، حریم و شوراها و دهیاری ها باید با هم باشند تا یک پروژه به نتیجه برسد.

وی مشکلات موجود را به ناهماهنگی ها مربوط دانسته و گفت: منابع طبیعی برای کسی نیست و ما نیز در پروژه ها فقط مجری هستیم و باید مواظبت آن باشیم. با این حال همراهی در چارچوب قانون باید صورت گیرد اما برخی ناهماهنگی ها بین سازمان ها و نهادها وجود دارد که معتقدیم باید هر چه زودتر رفع شوند تا استعلام های لازم از سازمان ها و نهادهای مختلف گرفته شود تا بتوانیم هر چه بهتر کار را به نتیجه برسانیم.

به گفته پرندین بعد از کسب موافقتنامه‌ها دامنه‌های کوه های سولقان مملو از درخت خواهد شد.
انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.