انجام سالانه ۱۵۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، قاسم جان‌بابایی در حاشیه سی‌امین سالگرد پیوند سلولهای بنیادی اظهار داشت: تاکنون ۱۰ هزار پیوند مغز استخوان در کشور انجام گرفته و ۱۸ مرکز در این زمینه فعال هستند. 

وی با اشاره به این که یکی از بزرگترین مراکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی قرار دارد، گفت: سالانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور انجام می‌گیرد. 

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین سالانه ۲ هزار پیوند کلیه صورت می‌گیرد و کشور ما رتبه اول پیوند کبد را دارا است و ۷۰۰ مورد پیوند نیز سالانه در این مورد داریم. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کشور ما پیوند روده و قلب نیز انجام می‌گیرد و طورکلی در حوزه پیوند پیشرو هستیم. 

به گفته جان‌بابایی، روزانه افراد زیادی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برای انجام پیوند سلول‌های بنیادی به ایران سفر می‌کنند و خوشبختانه در کشور ما ظرفیت‌های بالایی در این زمینه وجود دارد. 

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در صورتی که کشور ما موفق در پیوند نبود، سالانه تعدادی زیادی از هم‌وطنان جان خود را از دست می‌دادند، از طرفی امروزه مجهز به امکانات و دانش لازم در زمینه پیوند هستیم و اگر این چنین نبود، تنها در زمینه سلولهای بنیادی، برای هر فرد ۱۰۰ هزار دلار هزینه داشت و این مسئله غیر از موضوع هتلینگ پیش‌بینی می‌شد. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.