اجازه دهید بنگاه‌های خصوصی مثل دولتی‌ها نماینده حقوقی معرفی کنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، خبرنامه پایش شب گذشته با حضور کارشناسان و مهمانان مختلف روی آنتن شبکه یک رفت.

فرزاد حجتیان کارشناس مسائل حقوقی در این برنامه با اشاره به اینکه سرانه وکیل در کشور ما از سرانه وکیل در کشور جنگ زده عراق کمتر است، گفت: سرانه پائین وکیل کشور در شرایطی است که مطابق با گزارش مرکز آمار در سال ۹۵، ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان رشته حقوق بیکار بوده‌اند.

این کارشناس حقوقی افزود: این عدم تطابق تعداد وکیل با نیازهای جامعه و تعرفه‌های نجومی وکلا، ریشه در انحصارطلبی و تعارض منافع موجود در کانون وکلا برای صدور پروانه وکالت یا به عبارت بهتر مجوز ورود به بازار کار وکالت دارد.

وی با اشاره به  واگذاری اختیار صدور پروانه وکالت به کانون وکلا گفت: این واگذاری باعث شده تا این نهاد به نحو احسنت از اختیارات واگذار شده به نفع صنف وکلا و به ضرر مردم و فارغ التحصیلان رشته حقوق سو استفاده کند.

در ادامه این برنامه حجتیان درباره تأسیس مرکز مشاوران قوه قضاییه گفت: نظر به اوضاع وخیم بازار خدمات حقوقی و تعارض منافع موجود در کانون وکلا، قوه قضاییه در اقدامی تحسین بر انگیز و به موقع در سال ۷۹ اقدام به تأسیس مرکز مشاوران کرد.

کارشناس حقوق برنامه پایش با انتقاد از کانون وکلا گفت:  کانون وکلا برای حفظ انحصار از بدو شکل گیری این مرکز به بهانه استقلال در برابر فعالیت این نهاد سنگ‌تراشی می‌کرد. تا اینکه  آیین نامه جدید رئیس محترم  قوه ابلاغ شد و نشان داد که علی رغم همه فشارهای صنف وکلا،  رئیس محترم قوه قضاییه اراده احقاق حقوق آحاد مردمی در امور قضایی را دارند و با ابلاغ این آیین نامه در جامعه‌ای که اینقدر بیکاری داریم، زمینه ایجاد چند هزار شغل را ایجاد کردند. باید از ایشان و همه کسانی اراده شکستن انحصار و مقابله با تعارض منافع را دارند تشکر کرد و دست آنها بوسید.

این کارشناس حقوقی با درخواست از رئیس قوه قضاییه گفت: خواست دیگری که ما از ایشان داریم این است جهت کاهش هزینه‌های حقوقی بنگاه‌های خصوصی در سال اقتصاد مقاومتی، اجازه دهند که جهت کاهش هزینه‌های وکیل به مانند شرکت‌های دولتی، در بنگاه‌های خصوصی نماینده حقوقی معرفی کنند، که این کار ضمن کاهش هزینه‌های اضافی بنگاه‌ها، می‌تواند زمینه اشتغال دائمی افراد حقوقی را در بنگاه‌های تولیدی فراهم کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.