نخست وزیر سابق الجزایر: نامزدی مجدد بوتفلیقه برای ریاست جمهوری ننگی برای ماست

نخست وزیر سابق الجزایر کاندیداتوری رئیس جمهور این کشور برای پنجمین دور متوالی را به باد انتقاد گرفت و آن را ننگی برای الجزایر و اقدامی تحریک‌آمیز ضد خواست مردم این کشور خواند.

به گزارش خبرآنی، علی بن فلیس، نخست وزیر سابق الجزایر در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه "فرانسه ۲۴" از عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور این کشور خواست، از کاندیداتوری در انتخابات سراسری منصرف شود.

وی گفت: نمی‌دانم بوتفلیقه با وضعیت حال حاضرش به نامزدی خود برای پست ریاست جمهوری واقف است یا نه.

وی خواستار دور شدن دولت کنونی از صحنه سیاسی، تشکیل یک دولت از افراد مستقل و شایسته و حذف کمیته انتخابات که آن را با لفظ کمیته‌ "تقلب  انتخاباتی" خوانده، شد.

بن فلیس نسبت به قرار گرفتن الجزایر در مسیری نامشخص با توجه به شرایط حاضر هشدار داد و گفت، بحران سیاسی موجود در این کشور مساله‌ای فراتر از انتخابات است. وی ادامه داد:  گروه‌هایی غیرقانونی اختیارات بوتفلیقه را برعهده گرفته‌اند و به جای او امور را اداره می‌کنند.

با وجود این که بوتفلیقه متعهد شده به محض پیروزی در انتخابات، دوره ریاست جمهوری خود را کوتاه کند، صدها معترض یکشنبه شب در پایتخت الجزایر و دیگر مناطق آن به منظور اعتراض به نامزد شدن مجدد بوتفلیقه دست به تظاهرات زدند.

الجزایر روز جمعه هم در اعتراض به کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه برای دور پنجم ریاست جمهوری، شاهد تظاهرات گسترده مردمی در پایتخت و برخی استان‌ها بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.