تظاهرات هزاران الجزایری در فرانسه در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه در انتخابات

هزاران نفر از الجزایری‌های ساکن پاریس و دیگر شهرهای فرانسه روز یکشنبه‌ در اعتراض به نامزدی رئیس جمهوری الجزایر برای پنجمین دوره به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرآنی، ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کردند که حدود ۱۰ هزار نفر در میدان اصلی پاریس گردهم آمدند. البته نیروهای پلیس این رقم را ۶۰۰۰ نفر اعلام کردند.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری ۸۲ ساله الجزایر روز یکشنبه با وجود اعتراض مخالفان و تظاهرات سراسری در این کشور رسما نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

بسیاری از معترضان در پاریس پرچم ملی الجزایر در دست داشته و شعار "برو، برو" سر دادند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در الجزیره در ۱۸ آوریل برگزار شود.

برخی از معترضان پلاکاردی با عنوان "۲۰ سال کافی است" در دست داشتند.

در این تظاهرات عبدالرحمان ۶۲ ساله متخصص IT اعلام کرد: از زمان استقلال الجزیره از سال ۱۹۶۲ این کشور توسط یک گروه و سیستم خاص اداره می‌شود. در حالی که این کشور به طور بالقوه ثروتمند است، اکنون در آستانه ویرانی قرار گرفته است. چه چیزی برای نسل‌های آتی باقی مانده است؟

نادیا ۶۲ ساله، پزشک الجزایری با انتقاد از نبود آزادی بیان و حاکمیت نظامیان در قدرت، گفت‌: در الجزایر فرهنگ کشته شده است. ما می‌خواهیم آنها بروند.

رئیس جمهوری الجزایر پس از اعلام رسمی کاندیداتوری‌ خود تعهد داد، در صورتی که بار دیگر انتخاب شود، ظرف یک سال همه‌پرسی تغییر قانون اساسی و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بدون مشارکت خود برگزار کرده و اصلاحاتی را با هدف تغییر ساختار سیاسی انجام دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.