رسانه‌ها اقدامات انجام شده در شهر را ارزیابی کنند/ کسب رتبه برتر جشنواره توسط خبرنگار خبرگزاری فارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، «پیروز حناچی» در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌های شهری که در برج آزادی تهران برگزار شد پس از تقدیر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف گفت‌وگو‌، یادداشت، مقاله، گزارش، خبر و بخش رسانه‌های شنوایی و تصویری اظهار داشت: جامعه حرفه‌ای کسانی هستند که نسبت به شهر خود حساس هستند و قلم‌هایشان باعث ایجاد تغییر در شهر می‌شود.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: از اینکه این جشنواره در برج آزادی برگزار شد خوشحالم و مجموعه برج آزادی نشان می‌دهد که وقتی از خرد جمعی برای یک کار کمک بگیریم نتیجه نیز ماندگار خواهد شد.

حناچی با اشاره اینکه باید همگی در خصوص مفهوم کار در شهر به توافق برسیم، گفت: باید در این باره به اشتراک نظر برسیم و تا وقتی که این توافق حاصل نشده مشکلات زیادی خواهیم داشت. فقدان توافق در این خصوص باعث شد گاهی منابع را در مواردی هزینه کنیم که اولویت نداشتند بعضاً سازه‌های بسیار بزرگ ساختیم بی‌آنکه تأثیرگذاری و بهره‌وری آنها را ارزیابی کنیم.

شهردار تهران در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت: وقتی می‌توانید با یک قلم جلوی تخریب خانه نیما را بگیرید به این معنا است که می‌توانید همگی به معنا و مفهوم درستی از کار دست پیدا کنید. 

حناچی افزود: به مرور باور کردیم که شهر می‌تواند و باید تبدیل به کارگاه ساختمانی شود این در حالی است که کمتر کشوری را می‌بینیم که پایتخت آن تا این مقدار دستخوش تغییر شده باشد و باید با کمک اصحاب رسانه و قلم به ریشه‌ها و علت‌های این موضوع بپردازیم.

وی بیان داشت: از تمام اهل قلم دعوت می‌کنم که تأثیرگذاری‌ کارها و اقدامات را در شهر مورد ارزیابی قرار دهند.

* رسانه‌ها اعضای شورا را در انجام وظایف یاری کنند

در ادامه این مراسم «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران، به نقش رسانه‌ها در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: مدیریت توزیع و نشر محتوا یکی از چالش‌های امروز است که باید بیشتر به آن پرداخته شود در گذشته مطبوعات اثرگذاری محدودی داشتند و براساس تیراژ و محدوده توزیع اثرگذاری آنها تعیین می‌شد.

وی افزود: امروز در شبکه‌های اجتماعی هم مخاطبان فراوانی دارند و هم می‌تواند هر فرد یک رسانه باشد و در همین راستا شعار هر شهروند یک رسانه به معنی واقعی شکل گرفته است.

رئیس شورای شهر گفت: یک خبر، مقاله و حتی یک صدا و فیلم توسط یک شهروند می‌تواند در عرض چند ساعت چندین میلیون مخاطب را جذب کند و اثرگذاری آن از یک تیتر روزنامه‌ هم فراتر برود و ما در چنین فضایی قرار داریم که سرعت انتشار اخبار در آن شگفت‌انگیز است و باید بتوان فضا را مدیریت کرد.

هاشمی یادآور شد: همچنانکه رسانه‌ها رکن چهارم در دموکراسی شناخته می‌شوند شورای شهر نیز در کنار سه قوه جمهوری اسلامی، می‌تواند رکن چهارم را داشته باشد و شورای شهر پنجم حس نزدیکی به روزنامه‌نگاران دارد و ما تلاش می‌کنیم در شورای شهر به وظایف خود به خوبی عمل کنیم و اسیر تملق‌گویی‌ها و چاپلوسی‌ها نشویم.

وی گفت: این جشنواره می‌تواند کمک مؤثر به فضای رسانه‌ای کشور کند و از کسانی که در این جشنواره انتخاب شده و جایزه گرفتند تقاضا می‌کنم که نقش حرفه‌ای خود را در شبکه‌های اجتماعی ایفا کنند و همینطور به اعضای شورای شهر در ایفای وظایف‌شان یاری دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جشنواره «حسن رضایی» خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس به عنوان خبرنگار برتر در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌های شهری انتخاب شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.