لزوم هماهنگی بین دستگاه های متولی امر حقوق کودک/ لزوم مکان مستقل شعب محاکم اطفال

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که به استان کرمان سفر کرده بود، در ملاقات با موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاونان و قضات کرمان، حمایت همه جانبه از کودکان را در پرتو رعایت قوانین و مقررات میسر دانست و تأکید کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و اجرای دقیق قوانین و مقررات می‌تواند مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی گردد که متأسفانه شاهد نقض قوانین و مقررات در این زمینه هستیم. نظارت عالیه دادگستری و آموزش قوانین و مقررات در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

وی نظام دادرسی افتراقی کودکان و نوجوانان را در راستای تحقق حقوق و مصالح عالیه کودکان ارزیابی کرد و گفت: ما در نظام دادرسی خود صرفاً شعبی از محاکم و دادسراها را به موضوع اطفال و نوجوانان اختصاص داده ایم در حالیکه در نظام دادرسی افتراقی اطفال و نوجوانان ما به قضات متخصص و صاحب‌نظر در این حوزه، مکان مستقل و به دور از سایر شعب محاکم و دادسرا نیازمندیم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اضافه کرد: چالش‌های دستگاه قضایی را قابل درک می‌دانم اما با اشاره به نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری که دادرسی منصفانه و عدالت کیفری را که مورد حکم قرار داده است لذا اجرای دقیق قوانین و مقررات، دادگستری را در جایگاه شایسته خود قرار خواهد داد.

در این جلسه موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان به تشریح فعالیت‌های دادگستری به ویژه معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری در زمینه حقوق شهروندی و حقوق کودک پرداخت و فعالیت های مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی با دادگستری در این زمینه‌ها را هم‌ راستا عنوان کرد و مشکلات این حوزه را برشمرد.

در این ملاقات، اسلامی، معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان به تشریح فعالیت ها و اقدامات حوزه مأموریت خود پرداخت.

تشکیل شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک ، بازدید از کانون اصلاح و تربیت، بازدید از مرکز نگهداری «بچه های ما» و بازدید از مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان کرمان، از دیگر برنامه های سفر عباسی به استان کرمان بود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.