سند تحول اصلی‌ترین برنامه آموزش ‌و پرورش است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،  علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش یاوران تربیت که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی برگزار ‌شد، با اشاره به زحمت‌ها و تلاش مربیان امور تربیتی، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذاران نهاد مقدس امور تربیتی بودند و تأکیدات مقام معظم رهبری نشانگر اهمیت و جایگاه این نهاد در فرایند تعلیم و تربیت است.

وی افزود: حوزه پرورشی فرازوفرودهای زیادی را پشت سرگذاشته است که حقیقتاً پرافتخار بوده و در تمام عرصه‌های نظام حضور داشته است و حتی در بخش‌هایی که شرح وظایف مربیان هم نبوده است خدمت و انجام‌وظیفه کرده است.

کاظمی با بیان اینکه باید تجدیدنظری در رویکردها و روش‌ها داشته باشیم، گفت: دو فرصت مهم برای ما وجود دارد؛ اولین فرصت پشتوانه‌های نظری تعلیم و تربیت است که تأکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد حاکم بر سند تحول بنیادین است که صد در صد تربیتی است و سند تحول اصلی‌ترین برنامه آموزش ‌و پرورش است و بزرگترین هدف میانی سند تحول دستیابی به حیات طیبه و تربیت تمام ساحتی است.

کاظمی در ادامه افزود: فرصت مهم‌تر دیگر امکان اجرایی شدن سند تحول است که با تغییر رویکردها می‌توان به آن رسید و در حال حاضر وزیر آموزش ‌و پرورش با برنامه‌ها و اقدامات خود مهم‌ترین پشتوانه اجرایی سند تحول محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: ما به‌عنوان سربازان خط مقدم در مقابله با هجمه‌های فرهنگ دشمن آمادگی کامل داریم تا همراه وزیر آموزش ‌و پرورش در مسیر تعلیم و تربیت وظایف خود را به‌خوبی اجرا و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

برنامه آموزش پرورش

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.