انتخاب 90 طرح برای دیواره‌های شهر/ برگزاری جشنواره فیلم‌های نوروزی در سه منطقه محروم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، برزین ضرغامی در نشست خبری برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و معاون خدمات شهری برگزار شد، اظهار داشت: سازمان زیباسازی چندین اقدام را در آستانه نوروز انجام داده است و نشستی در محل سالن پارک گفت‌وگو با حضور معاونین خدمات شهری و معاونین شهرسازی شهرداران مناطق ‌22‌گانه برگزار شد و برنامه‌های مختلف برای ایام نوروز تشریح شد.

وی افزود: در همین راستا برای طرح گستره رنگی کارگروهی تشکیل شد و شیوه‌نامه ان تهیه و تدوین شده است و آن را به مناطق ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: در آن شیوه‌نامه برخی از عناصر و المان‌ها که بین‌المللی هستند نباید رنگ زده شوند و بعضی‌ها هم متناسب با بافت فرهنگی و اقلیمی باید در حوزه رنگ اقدام شود و طرح نهایی آن به شهردار تهران برای امضاء رسیده است.

وی گفت:‌در مناطق 22‌گانه هر اقدامی در حوزه رنگ‌آمیزی المان‌ها باید با حضور مشاوران ما باشد که در کارگروه رنگ تعیین شده‌اند تا شاهد اغتشاشات رنگی در شهر نباشیم.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم‌های نوروزی نیز گفت:‌سال گذشته 200 فیلم سینمایی را در بعضی از بوستان‌ها برگزار کردیم و امسال نیز در سه منطقه از جمله منطقه 12 که شهروندان بیشتر استقبال می‌کنند جشنواره فیلم‌های نوروزی برگزار خواهد شد.

وی درباره بازسازی و مرمت نیز گفت: یکی از فعالیت‌های  عید نوروز ما غیر از فعالیت‌های طول سال بازسازی و مرمت دیوارنگارها است.

وی خاطرنشان کرد: 662 شرکت‌کننده برای دیواره‌ها داشته‌ایم که 1312 طرح در این خصوص ارسال کرده بودند که از این تعداد 90 طرح انتخاب شده است و جانمایی‌ها انجام شده تا قبل از فروردین اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر در ایام نوروز امسال اجرایی نخواهد شد ولی فعالیت تبلیغات محیطی را خواهیم داشت و موضوعاتی را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: فراخوانی برای گرافیست‌ها داده‌ایم که 300 نفر شرکت کرده‌اند و از این تعداد 63 نفر را هیأت داوران انتخاب کردند و آثار آنها بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.