آمادگی کردها برای بررسی پیشنهاد پوتین درباره تشکیل کارگروه بین‌المللی در سوریه

شورای سوریه دموکراتیک از آمادگی خود برای بررسی پیشنهاد روسیه درباره تشکیل کارگروهی بین المللی جهت تثبیت اوضاع در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرآنی، بسام اسحاق، نماینده شورای سوریه دموکراتیک در واشنگتن به خبرگزاری نووستی گفت: ما آماده بررسی هرگونه پیشنهاداتی با مسئولان روسی هستیم. روسیه یک قدرت سیاسی مهم در سوریه است و ما بارها به مسکو سفر کرده‌ایم. روسیه نقش میانجیگر را در تماس‌های شورای سوریه دموکراتیک با دمشق ایفا می‌کند. آمریکا نیز همین نقش را در تماس‌ها با آنکارا ایفا می‌کند.

اخیراً ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد تشکیل کارگروه بین المللی برای تثبیت امنیت در سوریه را داد. وی گفت که این طرح بر لزوم خروج تمام نیروهای خارجی از سوریه و بازپس‌گیری مؤسسات دولتی و حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.

بسام اسحاق گفت: ما بی‌صبرانه منتظر همکاری با تمامی طرف‌ها از جمله روسیه، آمریکا و طرف‌های دیگر بحران سوریه هستیم.

اسحاق درباره تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه و ماندن تعدادی از این نیروها برای "حفظ صلح" گفت: ما همیشه می‌دانستیم که آمریکا می‌خواهد عقب‌نشینی کند و الآن به این تصمیم احترام می‌گذاریم.

وی گفت: تماس‌های میان شورای سوریه دموکراتیک و آمریکایی‌ها بعد از اعلام تصمیم عقب‌نشینی قطع نشده است. هنوز زود است که آمریکا به حضور نظامی خود در این منطقه پایان دهد. ما هنوز به حمایت هوایی نیاز داریم برای همین ماندن نیروهای آمریکایی و اروپایی در سوریه را یک مسئله مثبت می‌دانیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.