انصارالله یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف عربی را سرنگون کرد

جنبش انصارالله یمن از سرنگونی پهپاد جاسوسی وابسته به ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در جازان واقع در جنوب غربی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از المسیره، جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه موفق شدند که یک پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف متجاوز عربی را سرنگون، همچنین حملات گسترده آن‌ها را دفع و شمار زیادی از نیروهای این ائتلاف را به هلاکت رسانده و یا زخمی کنند.

جنبش انصارالله اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند حملات گسترده مزدوران سعودی در اطراف منطقه "جبل قیس" در استان جازان را دفع و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کنند.

این جنبش همچنین اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین موفق شدند یک پهپاد جاسوسی را سرنگون و دو خودروی نظامی را در اثنای این عملیات منهدم کنند.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و امارات از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ میلادی عملیاتی را به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن اجرا کرد.

ملت یمن در نتیجه حملات ائتلاف عربی از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برند و طبق آمار سازمان ملل هزاران تن از شهروندان یمنی از زمان وقوع درگیری در کشورشان کشته و زخمی شده‌اند و ۲۲ میلیون تن در این کشور به انواع کمک‌های بشردوستانه و حمایت انسانی نیاز دارند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.