استقبال بین المللی از مذاکرات طرف‌های لیبیایی در امارات

آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در بیانیه مشترکی از تلاش‌های امارات برای فراهم کردن فضای مناسب جهت مذاکرات میان طرف‌های درگیر لیبیایی قدردانی کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه اسکای نیوز، آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در این بیانیه از تلاش‌های غسان سلامه، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی به خاطر تلاش برای کاهش تنش در این کشور و کمک به مردم برای حرکت در مسیر برگزاری انتخابات شفاف قدردانی کردند.

این کشورها از نشست غسان سلامه با فایز السراج، نخست‌وزیر لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در امارات که ۲۷ فوریه برگزار شد، استقبال کرده و از تلاش‌های امارات برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت برگزاری این نشست تقدیر کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از اعلام امکان رسیدن به توافق سیاسی درباره پایان مراحل انتقالی در لیبی از طریق برگزاری انتخابات سراسری استقبال می‌کنیم. راهکار نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد و ما از تمامی لیبیایی‌ها می‌خواهیم به شکل سازنده با فرستاده سازمان ملل همکاری و از این فرصت برای تشکیل دولتی باثبات و متحد استفاده کنند.

این کشورها از موافقت دولت توافق ملی و دیگر طرف‌های لیبیایی با ازسرگیری استخراج نفت از میدان الشراره استقبال و تأکید کردند: تمامی طرف‌ها باید هرچه‌سریع‌تر این توافق را اجرا کنند. بهتر است منابع لیبی تنها تحت کنترل شرکت نفت ملی و نظارت دولت توافق ملی باشد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.