درگیری میان نیروهای افغان و طالبان در هلمند

مقام‌های افغانستان امروز (جمعه) از درگیری میان نیروهای این کشور با طالبان در جنوب افغانستان و کشته شدن دست کم ۹ شبه نظامی شامل سه عامل انتحاری خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درگیری در ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان برای جلوگیری از حمله شدیدتر به یک پایگاه نظامی توسط شبه نظامیان طالبان صورت گرفت. یکی از عاملان انتحاری خودش را در اتاق غذاخوری در داخل این ساختمان منفجر کرد و درگیری ادامه یافت.

پایگاه نظامی افغانستان واقع در ولایت هلمند در ساعات اولیه امروز هدف حمله از سوی شبه نظامیان طالبان قرار گرفت اما نیروهای امنیتی افغانستان بلافاصله وارد عمل شده و ۹ تن از آنها را کشتند.

یکی از مقام‌های امنیتی افغان گفت که این حمله سومین تلاش از سوی شبه نظامیان طالبان در ۴۸ ساعت گذشته برای به دست گرفتن کنترل این پایگاه نظامی بوده است.

یکی از مقام‌های امنیتی افغانستان که خواست نامش فاش نشود، نیز گفت: سربازان این پایگاه نظامی از به دست گرفتن کنترل آن توسط طالبان جلوگیری کردند و در جریان آن، شش سرباز افغان کشته شدند.

ولایت هلمند به عنوان هدفی استراتژیک برای شبه نظامیان است چون محل اصلی تولید مواد مخدر محسوب می‌شود.

همچنین در جریان یک دهه حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان، هلمند شاهد بیشترین تلفات نیروهای خارجی قریب به ۱۰۰۰ تن بوده است.

قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگوهای طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: درگیری‌های شدید در حالی ادامه دارد که ده‌ها تن از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.