محاکمه بیش از ۸۵۰ معترض در دادگاه‌های فوق‌العاده سودان

منابع آگاه اعلام کردند که مقامات سودان پرونده حدود ۸۷۰ تن از بازداشت‌شدگان در جریان تظاهرات را برای محاکمه به دادگاه‌های فوق‌العاده تازه تأسیس شده در این کشور ارجاع دادند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه اسکای نیوز، به دنبال دستور عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان مبنی بر تشکیل دادگاه‌های فوق‌العاده در تمامی ایالت‌های این کشور، ائتلاف دموکراتیک وکلای سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور از زمان تأسیس این دادگاه‌ها صدها شهروند سودانی را به اتهام مشارکت در تظاهرات در "خارطوم"، "ام درمان" و "بحری" به دادگاه‌های مذکور ارجاع داده است.

در این بیانیه آمده است: تا کنون پرونده ۴۰۰ متهم بازداشت شده در ام درمان، ۷۰ مورد در بحری و ۴۰۰ تن دیگر به دادگاه‌های فوق‌العاده این شهرها ارجاع داده شده است.

ائتلاف دموکراتیک وکلای سودان تاکید کرد: تا بدین لحظه ده‌ها تن از این افراد به پرداخت جریمه نقدی و زندان به جای پرداخت جریمه محکوم شده‌اند.

این در حالی است که هنوز چند روز بیشتر از تشکیل دادگاه‌های مذکور نگذشته و دولت سودان سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که به منظور مقابله با تظاهرات مردمی تصمیم به ایجاد دادگاه‌های فوق‌العاده در سراسر این کشور گرفته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.