ترودو به رغم اتهام مداخله در امور قضایی استعفا را رد کرد

نخست وزیر کانادا درخواست برای استعفا از سمت نخست وزیری در رابطه با رسوایی متهم شدنش به مداخله در امور قضایی و اعمال فشار بر دادگاه‌ها را رد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالی که رهبر حزب اپوزیسیون محافظه کار خواستار استعفای جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به دلیل پرونده‌ رسوایی شرکت عمرانی "اس‌ان‌سی-لاوالین" شده است، وی اعلام کرد: به هیچ وجه استعفا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: او با دقت اتهامات وارد علیه ویلسون ریبولد وزیر دادگستری و دادستان کل پیشین کانادا که برای کمک به یک شرکت در مونترال تحت فشار قرار گرفته بود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به تازگی دفتر جاستین ترودو با اتهاماتی درباره زیر فشار گذاشتن ویلسون ریبولد وزیر دادگستری سابق برای کمک به ممانعت از پیگرد قانونی یک شرکت عمرانی روبه‌رو شده است.

بر اساس اتهامات وارده، جرالد باتس، معاون شخصی نخست وزیر کانادا و یکی از افراد کلیدی که در پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۵ نقش داشته در بیانیه‌ای اظهار کرد، وزیر دادگستری وقت را بر سر پرونده شرکت عمرانی "اس‌ان‌سی-لاوالین" زیر فشار نگذاشته است. در همین راستا یکی از معاونان ارشد نخست وزیر کانادا به طور غیرمنتظره استعفا کرد.

جاستین ترودو که در ماه اکتبر انتخابات دیگری را در پیش دارد، از زمان کناره‌گیری جودی ویلسون ریبولد از کابینه‌اش با انتقاداتی روبه‌رو است.

این شرکت عمرانی اظهار کرده است که به دنبال جلوگیری از محاکمه به اتهام فساد بوده زیرا مدیران اجرایی آن که در این پرونده متهم بوده‌اند، این شرکت را ترک کرده‌اند و این شرکت سیستم اخلاقی و تطابق خود با این اصول را مورد بررسی و اصلاح قرار داده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.