نیروهای مسلح یمن پایبندی خود را به طرح استقرار دوباره نیروها در حدیده اعلام کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروهای ما به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح استقرار دوباره نیروها و نیز آتش‌بس در حدیده پایبند هستند.

به گزارش خبرآنی، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ یمن با تاکید بر پایبندی این نیروها به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، طرح استقرار دوباره نیروها و آتش‌بس حدیده، اظهار کرد: اگر دشمن و مزدوران آن به مخالفت خود با اجرای توافقنامه ادامه دهند، پاسخ قانونی و بازدارنده گزینه ممکنی است.

سریع در ادامه از سازمان ملل و فرستاده ویژه آن و نیز رئیس تیم بین‌المللی ناظران بر آتش‌بس حدیده خواست در برابر لجبازی‌ها و وقت‌کشی‌های دشمن و نیز جرائمی که هر روز در مقابل دیدگان جهانیان علیه یمنی‌ها مرتکب می‌شوند، موضعگیری سخت و جدی در پیش گیرند.

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: دشمن و مزدوران آن هیچ گونه تمایلی به اجرای توافقنامه، پایان دادن به جنگ و اتمام رنج و مشکلات یمنی‌ها ندارند و وقت‌کشی‌ها و تلاش‌های آنها برای دور زدن بندهای توافقنامه و نیز ادامه اقداماتشان در نقض آتش‌بس و ارتکاب جرائم شنیع بیشتری علیه یمنی‌ها برای اینکه آنها را طرفی غیرپایبند به قطعنامه‌های بین‌المللی و مانع تلاش‌های جامعه جهانی برای توقف جنگ و برقراری صلح در یمن بدانیم، کافی است.

او با اشاره به امتیازدهی‌های بسیاری که نیروهای مسلح یمنی داشته‌اند و نیز آغاز اجرای مرحله اول استقرار نیروها در حدیده گفت: دشمن و مزدورانش در ۷۲ ساعت گذشته ۲۸۳ اقدام ناقض آتش‌بس مرتکب شده و محله‌های مسکونی، زمین‌های کشاورزی و خانه‌های مردم را در هدف قرار داده و ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیرپا گذاشتند.

وی افزود: این اقدامات ناقض آتش بس شامل شلیک ۱۲۸ خمپاره، ۱۱۱ مورد تیراندازی، ۱۲ مورد نقض حریم هوایی حدیده و دیگر مناطق، ۴۹ حمله هوایی در استان‌های مختلف بودند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.