فرمانده نیروهای شمالی آمریکا: هیچ تهدید نظامی در مرز جنوبی وجود ندارد

یک ژنرال ارشد آمریکایی در جلسه سوال و جواب سناتورها اعلام کرد که او بر این باور است هیچ تهدید نظامی از سوی مرز جنوبی با مکزیک وجود ندارد و تهدیدهای واقعی از سوی چین و روسیه است.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال پرنس اوشاگنسی، فرمانده نیروهای شمالی آمریکا در کمیته سنا پیشنهاد داد: ایجاد موانع در امتداد مرز مکزیک و آمریکا باعث افزایش امنیت در برابر هر گونه تهدید نظامی احتمالی از سوی جنوب می‌شود.

وی گفت: اما اقدامات روسیه، قابلیت‌های این کشور و همچنین نیات مسکو آمریکا را در خطر قرار داده است و یک تهدید اضطراری علیه آمریکا است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش به خاطر تامین بودجه برای مرز جنوبی با مکزیک وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد، وی در نظر دارد از بودجه وزارت دفاع که برای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافته است برای این موضوع استفاده کند. اعضای کنگره این مساله را به چالش کشانده‌اند.

سناتورهای دموکرات در کمیته خدمات مسلح سنا، این ژنرال آمریکایی را با سوال‌های خود درباره‌ لزوم انتقال بودجه از پروژه‌های موجود و اعتبار اعلام وضعیت فوق‌العاده ملی مورد سوال قرار دادند.

سناتور ریچارد بلومنتال اعلام کرد: من به صراحت نگران هستم. دولت، ارتش ما را سیاسی کرده و سیاست مهاجرت ما را نظامی کرده است. او از سربازان ما برای مقاصد سیاسی استفاده می‌کند و وضعیت فوق‌العاده جعلی اعلام می‌کند. اما این مساله امنیت ما را تحت تاثیر می‌گذارد. زیرا سربازان ما را از انجام ماموریت‌هایی که واقعاً لازم است، منع می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در دست دموکرات‌ها است، روز سه شنبه درباره این وضعیت فوق‌العاده رای گیری کرد و به لغو آن رای داد.

این ژنرال آمریکایی که روز شنبه به همراه وزیر موقت دفاع آمریکا از مرز جنوبی مکزیک و آمریکا بازدید کرد، محتاطانه ارزیابی‌های انجام شده مبنی بر اینکه مرز جنوبی تهدیدی از سوی وزارت امنیت داخلی و اداره حفاظت مرزی و گمرکی محسوب می‌شود، رد و  اعلام کرد که با ایجاد موانع مانند فنس کشی بیشتر می‌توان از قاچاق مواد مخدر جلوگیری کرد.

او اعلام کرد: مرکز فرماندهی شمالی می‌تواند یک شریک خوب برای همکاری در مساله‌ قاچاق مواد مخدر برای وزارت امنیت داخلی باشد.

همچنین سناتور تیم کین این سوال را مطرح کرد که آیا کنگره باید اجازه دهد که ترامپ از بودجه‌ پنتاگون برای یک مساله غیر دفاعی استفاده کند.

وی گفت: این تهدید نظامی نیست. ممکن است ۶ میلیارد دلار از بودجه دفاعی کشور برای این مساله اتخاذ شود.

در مقابل دن سولیوان، سناتور جمهوری خواه اعلام کرد: قاچاق مواد مخدر از سوی مکزیک به سمت آمریکا باعث مرگ دهها هزار نفر شده است و این مساله یک وضعیت اضطراری است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.