پاریس اعزام نیرو به سوریه را منوط به دریافت اطلاعات بیشتر درباره سربازان آمریکایی کرد

پاریس اعلام کرد، پیش از تصمیم‌گیری درباره اعزام نیروها برای حفاظت از کردهای سوریه، منتظر اطلاعات بیشتر درباره سربازان آمریکایی است که در سوریه باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرآنی، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به انصراف واشنگتن از تصمیم خود مبنی بر خروج کامل نیروهایش از سوریه گفت، چاره‌ای جز استقبال از تصمیم آمریکا برای نگهداشتن نیروهای خود در شمال شرق سوریه ندارد. واشنگتن ۲۰۰۰ نیرو در این کشور مستقر کرده بود که اکنون تصمیم دارد ۲۰۰ تن از آنها را در سوریه نگهدارد.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، وی در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی خود تصریح کرد: در حال حاضر همکاری با واشنگتن جهت تحقق این فرصت (خروج آمریکا از سوریه) و اجرای شروط آن مهم‌ترین مساله است. هنگامی که به همه این اطلاعات دست پیدا کنیم می‌توانیم تصمیمی اتخاذ کنیم.

وزیر خارجه استرالیا هم گفت، کشورش از ایالات متحده خواسته نیروهایی را به مناطق تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه بفرستد و در انتظار جزئیات بیشتر از سوی واشنگتن است. وی افزود: با همکاران، شرکا و هم‌پیمانان خود به صورت تدریجی همکاری خواهیم داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش از این از تصمیم آمریکا برای نگهداشتن ۲۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه استقبال کرده و حضور آنها را ضروری خوانده بود.

وی گفته بود، تصمیم آمریکا همسو با ضرورت باقی ماندن در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک و کسانی است که در میدان نبرد حضور دارند.

اما رئیس جمهور فرانسه تصریح نکرد که آیا تصمیم واشنگتن برای نگهداشتن این یگان نظامی کوچک برای متقاعد کردن پاریس جهت مشارکت در نیروی نظامی مبهمی که واشنگتن به بهانه برقراری ثبات در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال شرق سوریه به دنبال تشکیل آن است، کفایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته با باقی ماندن ۲۰۰ سرباز در شمال شرق سوریه به امید قانع کردن اروپایی‌های محافظه‌کار برای مشارکت در گروه نظارتی متشکل از ۱۰۰۰ نیرو جهت حمایت از هم‌پیمانان کرد موافقت کرد. ترامپ این تصمیم را پس از انتقادات تند از تصمیمش مبنی بر خروج کامل نیروهای آمریکا از سوریه تا ۳۰ آوریل اتخاذ کرد.

همچنین پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا اواسط ماه فوریه در تلاش برای قانع کردن کشورهای هم‌پیمان ایالات متحده برای نگهداشتن نیروهای این کشور در سوریه عازم اروپا شد و تلاش کرد این کشورها را قانع کند که پس از خروج نیروهای آمریکا از سوریه احتمال دارد نیروهای این کشورها به خطر بیفتند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.