نقش مهم زنان در پیشگیری از انحرافات اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، آیین تجلیل از بانوان شاغل استانداری تهران همزمان با میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) عصر امروز سه شنبه با حضور محسنی بندپی استاندار تهران، و جمعی از بانوان شاغل در محل استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این نشست ضمن تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز تجلیل از مقام زن با اشاره به اوصاف یگانه دختر پیامبر اسلام (ص)اظهار داشت: ویژگی های آن بانوی بزرگوار سرمشقی برای بانوان ایران و جهان است. بانویی که پس از رحلت مادر، نقشه یک فرزند را در کنار جایگاه یک مادر برای پیامبر اسلام ایفا کرد و اوج فداکاری در امر وفاداری به همسر خود امیر مومنان علی علیه السلام را با کمال وفا عفت پاکدامنی و صداقت به نمایش گذاشت.

وی افزود: در امر تربیت فرزندان این بانوی وارسته الگوی بی بدیلی را با تربیت ائمه، ویژگی های منحصر به فرد در دیده جهانیان بر جای گذاشت. در جایی که امام حسن علیه السلام با تربیت این مادر فرزانه به عنوان منادی صلح و اخلاق در عصر خود به جامعه درس آموخت و امام حسین علیه السلام نیز به عنوان قیام کننده در برابر مستکبران زمان ایفای نقش کرد.

استاندار تهران همچنین ضمن اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی از آموزه های رحمانی اسلام تصریح کرد: این انقلاب شرایطی را فراهم کرد که الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (س)فراهم شده و امروز زنان در جلوگیری از انحرافات اجتماعی نقش پیشگامی را ایفا می‌کنند.

محسنی بندپی همچنین ضمن اشاره به توجه به امر پیشگیری در آسیب های اجتماعی مربوط به زنان یادآور شد:  باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در کنار جلوگیری از افزایش آمار نسبت به درمان زنان مبتلا به اعتیاد گام های موثری برداشته شود.

وی همچنین حضور زنان در عرصه مدیریتی را همواره منشا اثر دانسته و تاکید داشت: باید سیاست دولت تدبیر و امید که تصدی ۳۰ درصدی زنان در حوزه مدیریتی بوده را جامه عمل بپوشانیم. تاکید رئیس جمهور بر حضور زنان در کرسی‌های مدیریتی به تعدد از سوی ایشان تکرار شده و ما در صدد هستیم که این سیاست را در استانداری تهران نیز در دستور کار قرار داده و اجرایی کنیم.

مقام عالی دولت در استان تهران همچنین ضمن تاکید بر امر توانمندسازی زنان در جامعه یادآور شد: بالغ بر ۳ میلیون زن سرپرست خانوار داریم که این افراد به لحاظ اقتصادی آسیب‌پذیر هستند بر این اساس تأکید مشاورین فرمانداران بر این است که بتوانند با اقدامات اساسی زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده و از آسیب‌پذیری این قشر از اجتماع جلوگیری کنند. امری که بدون شک در استانداری تهران نیز به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.