فرصت نقش‌آفرینی فعال‌تر برای مجموعه امور تربیتی در دهه پیشرفت و عدالت

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد؛ در این پیام آمده است: درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل (ره) و با درود و سلام به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بنیانگذاران امور تربیتی و سلام به تمامی فرهنگیان ایران زمین .

امور تربیتی شجره طیبه‌ای است که به پشتوانه اندیشه‌های رفیع و انسان‌ساز بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در گستره آموزش و پرورش کشور رویید و برکات معنوی آن، جان و دل گل‌های بوستان عشق و ایثار و جویای ارزش‌های دینی و انقلابی را شور و شعور بخشید. در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی به دست معماران چیره‌دستی همچون شهیدان رجایی و باهنر طراحی و بنیان‌گذاری شد و به‌عنوان جریانی فرهنگی، فعالیت‌های تربیتی، سیاسی، دینی و هنری گسترده‌ای را در مدارس پایه‌ریزی کرد و در شرایط دشوار و مراحل متلاطم و خطیر پس از انقلاب به ایفای نقش مهم و تأثیرگذار خود پرداخت.

این پیام می‌افزاید: نهاد امور تربیتی با سه رویکرد مهم تربیتی در عرصه‌های ترویج، تبلیغ و تعمیق آموزه‌های قرآنی، ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و ارتقای هویت اسلامی ایرانی را در راستای تحقق سند تحول بنیادین به تصویر می‌کشد و بروز و ظهور این امر را در ساحت‌های شش گانه تربیتی و رهیافت به مراتبی از حیات طیبه و نهایت بندگی یعنی قرب الهی می‌داند.

مجموعه امور تربیتی که اکنون قریب به چهار دهه از تأسیس آن می‌گذرد، در دهه پیشرفت و عدالت و در پرتو عنایات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه، فرصتی برای نقش آفرینی فعال‌تر فرهنگی و تربیتی در اختیار دارد تا از طریق هم‌افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر تحول بنیادین را به زیور فضائل اخلاقی، قانون گرایی، مسؤولیت پذیری، عدالت گستری، وفاق ملی و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی بیاراید و جان دانش‌آموزان و آینده سازان تمدن نوین اسلامی‌مان را سیراب سازد. 

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی از تمامی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت به‌ویژه مربیان تربیتی به عنوان دست اندرکاران اصلی پرورش نسل آینده صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

امید است با تکیه‌ بر رهنمود های مقام معظّم رهبری مدظلّه‌العالی در زمینه‌ پرورش و فرهنگ و تلاش‌های مستمر نیروهای متخصص، فهیم وفکور در آموزش‌ و پرورش به چشم انداز موفقیت در حوزه پرورشی و فرهنگی دست یابیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.