سیاسیون ما از مهار فساد و اجرای عدالت بازمانده‌اند/ نقش زنان در شهری توسعه‌یافته

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، شهربانو امانی در تذکرات پیش از دستور صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش ضمن تبریک روز مادر اظهار داشت: زنان بنیان توسعه در جمعیت‌ها هستند و شهرها نیز تابع همین قانون است و شهر توسعه‌یافته بدون حضور زنان غیرممکن است.

وی افزود: زن و زمین آمیخته با تعادل هستند و ما در مدیریت شهری شهر تهران از حضور زنان بهره‌مند هستیم، ولی زنان در شورایاری‌ها و مدیریت راهبردی حضور چشمگیری ندارند و این در صورتی که اهمیت شورایاری‌ها بسیار بیشتر است و بانوان باید شورایاری‌ها را جدی بگیرند و بنده نیز انها را دعوت می‌کنم که در انتخابات شورایاری‌ها حضور پیدا کنند و هر چه حضور زنان بیشتر باشد اهداف و مسیر بیشتری قرار می‌گیرند.

وی افزود: بنده شما زنان را به ایجاد کمپین‌های انتخاباتی دعوت می‌کنم و تمام جامعه باید اثر حضور زنان را لمس  کند و بپذیرد.

وی در ادامه ضمن تبریک به وکلا اظهار داشت: در جامعه ایران که فساد دامنش را گرفته وکلا باید احیای عدالت کنند.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: وکلا هر چه در چنته دارند باید برای تحقق عدالت استفاده کنند و اکنون پرونده عدالت روی میز وکلا است و اکنون وقت دفاع از عدالت است.

امانی افزود: کاری که وکلا می‌توانند انجام دهند هیچ سیاست‌مداری نمی‌تواند انجام دهد و سیاسیون از مهار فساد و اجرای عدالت باز مانده‌اند و هیچ جامعه‌ای توسعه نمی‌یابد مگر اینکه عدالت در آن رعایت شود.

در ادامه شهربانو امانی ضمن تبریک روز مهندس اظهار داشت: 1357 میلیارد تومان را که 25 درصد بودجه حمل و نقل می‌شود، به بخش استفاده از خودروی شخصی اختصاص داده‌اند و این در حالی است که مشکل شهر ما استفاده از خودروهای شخصی است و مردم از ما توسعه حمل و نقل عمومی را خواسته‌اند و مترو باید توسعه یابد تا دود در شهر کمتر شود و ماشین‌های شهری کمتر در شهر تردد کنند.

وی گفت: 1357 میلیارد تومان برای توسعه ماشین‌ها در شهر از بودجه محیط زیست و حتی بخشی از وزارت کشور بیشتر است.

امانی ادامه داد: مهندسان و مدیران تحصیل کرده ما چرا تغییر رویکرد را جدی نگرفته‌اید.

عضو شورای شهر تهران افزود: 31 میلیارد تومان برای نوسازی دریچه‌های شهری اختصاص دادند در حال حاضر کدام دریچه سالم است که مابقی آن را سالم کنند. 15 میلیارد تومان برای بهسازی معابر و تردد معلولان در نظر گرفته‌اند چه بهسازی برای تردد معلولان در نظر گرفته شده است؟ از سویی می‌گویند پل‌های عابر پیاده شهر باید جمع شود و از سوی دیگر 34 میلیارد تومان برای احداث پل‌های عابر پیاده اختصاص یافته، شرط اصلی باید توسعه زیربنایی باشد.

انتهای پیام/

وی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.