نخست وزیر الجزایر: اداره کشور تنها از طریق انتخابات خواهد بود

نخست‌وزیر الجزایر امروز (دوشنبه) در واکنش به اظهارات مخالفان درباره عدم شفافیت انتخابات سراسری،‌ اعلام کرد، هر کسی حق دارد هر نامزدی را در انتخابات ریاست جمهوری برگزیند اما اداره کشور تنها از طریق رای‌گیری صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرآنی، احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر در اظهاراتی در پارلمان این کشور برای نخستین‌بار درباره جنبش مردمی علیه نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر در دور پنجم اظهارنظر کرده و گفت، انتخابات ظرف کمتر از دو ماه یعنی ۱۸ آوریل برگزار خواهد شد و برای ملت الجزایر بهتر خواهد بود که با آزادی تمام انتخاب کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل می‌گویم هرکسی حق دارد از هر نامزدی که باشد دفاع یا به او اعتراض کند اما اداره کشور به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق رای‌گیری خواهد بود.

اویحیی گفت، درخصوص درخواست برای انجام تغییرات، بوتفلیقه اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات یک انجمن ملی که در تاریخ الجزایر بی‌سابقه است، تشکیل خواهد داد و همه می‌توانند در این انجمن همه مسائل را به جز اصول ملی مورد بررسی قرار دهند.

پیشتر هزاران تن از الجزائری‌ها در اعتراض به کاندیداتوری عبدالعزیز بوتفلیقه برای پنجمین دور ریاست جمهوری تظاهرات کردند.

مخالفان الجزایر پیش از این گفته بودند، درباره برگزاری انتخابات شفاف به ویژه پس از نامزدی بوتفلیقه که طرفداری نهادهای دولتی از وی امری کاملا مشهود است، هیچ تضمینی وجود ندارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.