باید برای فراهم آوردن زندگی در شهری ایمن و ایده آل برای شهروندان از روش‌های علمی بهره گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی داوری در چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی آتش نشانی وایمنی شهری اظهار داشت: شرایط زندگی شهری نسبت به گذشته تغییر یافته و با توجه به توسعه زندگی شهری و کاربری های پیچیده، جمعیت متراکم تر شده و به تبع آن حوادث نیز بیشتر شده است و ضرورت محافل علمی و تخصصی بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، ورود محافل علمی و تخصصی به حوزه آتش نشانی و با رویکرد کاهش حوادث و پیشگیری از وقوع پیش آمدهای جبران ناپذیر است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری تصریح کرد: متاسفانه خسارات ناشی از حوادث بسیار است و این امر موجب هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی می شود، ما نمی توانیم جلوی همه حوادث را در شهر بگیریم اما باید با کمک روش های علمی، چالش ها را شناسایی کنیم و با یافتن راهکارهای عملی روش هایی را برای مقابله و پیشگیری از حوادث ارائه نماییم.

وی افزود: در زندگی شهری، باید به مدیریت بحران توجه بیشتری داشته باشیم و برای ارتقا سطح ایمنی و ترویج فرهنگ ایمنی شهروندان، خود مردم را به مشارکت بطلبیم. زیرا افزایش دانش ایمنی شهروندان در پیشگیری و اقدام به موقع در هنگام بروز حوادث نقش بسزایی خواهد داشت.

داوری خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی یک سازمان تخصصی است که سالهاست براساس تجربیات پیش می رود، اما باید مدیریت دانش را به کارببندیم و مسائل و چالش های حاضر، نشان از نبود توجه جدی به ایمنی است و ما باید سعی کنیم شهری ایده ال برای مردم فراهم کنیم.

وی بیان داشت: در این همایش 8 دانشگاه معتبر، هیات علمی همایش را تشکیل دادند و ما مفتخریم با حضور این اساتید گرانقدر، حدود 270 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و با دقت ویژه، مورد داوری قرار گرفت و تعدادی از مقالات به عنوان مقاله منتخب معرفی شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.