یونیسف: ۱.۲ میلیون کودک یمنی در مناطق درگیری زندگی می‌کنند

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که حدود ۱.۲ میلیون کودک یمنی در ۳۱ منطقه شاهد درگیری زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الیوم‌السابع، رئیس منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که حدود ۱.۲ میلیون کودک یمنی همچنان در ۳۱ منطقه درگیر و در مناطقی که شاهد خشونت‌های نظامی است، از جمله در الحدیده، تعز، حجه و صعده زندگی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: از زمان توافقنامه استکهلم در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸، تغییر کافی در وضعیت کودکان یمنی صورت نگرفته است و هر روز هشت کودک یمنی کشته و یا زخمی می‌شوند و درگیری‌ها در یمن به ویژه طی چهار سال گذشته بر کودکان تاثیر عمیقی گذاشته است. آنها یا در حال بازی با دوستانشان یا در راه مدرسه و خروج از منزل کشته یا زخمی‌ شده‌اند.

این مسؤول یونیسف همچنین تصریح کرد که این سازمان با شریکانش تلاش‌های گسترده‌ای برای تامین نیازهای کودکان و خانواده‌های یمنی کرده است و بانک جهانی نیز به ۱.۵ میلیون تن از خانواده‌های فقیر یمنی کمک نقدی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یونیسف سعی دارد به خاطر تداوم پاسخگویی به نیازهای کودکان یمنی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۴۲ میلیون دلار کمک مالی کند.

رئیس منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا خواستار ممانعت از وقوع خشونت در تمامی مناطق این کشور، حمایت از  غیرنظامیان، دور نگه داشتن کودکان از مناطق درگیری و اجازه دادن به تحویل کمک‌های بشردوستانه به کودکان و خانواده‌هایشان شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.