افزایش تنش‌ میان تل‌آویو و امان با تبعید دو مقام برجسته فلسطین از مسجد الاقصی

تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن اقدام اسرائیل در بازداشت چهره‌های برجسته قدس و تبعید آنها از مسجد الاقصی را عبور از خطوط قرمز و بازی با آتش توصیف کردند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ولید عساف، رئیس مرکز مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها اظهار کرد: اسرائیل با مخالفت کردن با بازسازی ساختمان‌های قدیمی شهر قدس گرفته و ایجاد حصاری از شهرک‌ها در اطراف آن، در راستای یهودی‌سازی این شهر و اطراف آن و جدا کردن آن از دیگر قسمت‌های کرانه باختری تلاش می‌کند.

عساف در ادامه گفت: اسرائیل با بازداشت عبدالعظیم سلهب، رئیس شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی از یک خط قرمز دیگر عبور کرد.

عبدالناصر ابوالبصل، وزیر اوقاف و شؤونات اسلامی اردن نیز گفت: آنچه رخ داد، تنشی خطرناک و غیر قابل قبول و بازی با آتش بود.

این وزیر اردنی بازداشت سلهب و ناجح بکیرات، معاون مدیرکل اوقاف قدس را محکوم کرده و نسبت به تبعات آن هشدار داد و گفت: این اقدام به نقش اردن در حمایت از مقدسات اسلامی شهر قدس ضربه می‌زند.

رژیم صهیونیستی سلهب و بکیرات و تعدادی دیگر را در پی تنشی بزرگ در مسجد الاقصی بازداشت کرد، در ادامه با مداخله اردن این دو نفر آزاد شدند اما اسرائیل در حکمی آنها را به تبعید یک هفته‌ای از مسجد الاقصی محکوم کرد.

مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد، پلیس رژیم صهیونیستی با تبعید این دو پیش از معرفی‌شان به دادگاه اقدامی پیش‌دستانه انجام داد.

علاوه بر سلهب و بکیرات، شیخ رائد دعنا، امام جماعت مسجد بیت حنینا نیز به مدت شش ماه برکنار شد.

سهلب عالی‌ترین چهره نماینده دولت اردن در قدس و مسؤول شؤونات اسلامی است،‌ تبعید او موجب آغاز دوباره تنش‌ها میان تل‌آویو و امان شده و دولت اردن شورای اوقاف را توسعه داده و مسؤولانی از تشکیلات خودگردان را به آن افزود.

این اقدام امان اسرائیل را پریشان کرد، رژیم صهیونیستی این اقدام را حمایت از فلسطینی‌ها در قدس دانست، بر سر حاکمیت و کنترل شهر نیز کشمکشی میان نیروهای نظامی اسرائیل و تظاهرکنندگان بی‌دفاع شکل گرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.