ایاد علاوی یک جریان سیاسی جدید تشکیل داد

رئیس ائتلاف الوطنیه عراق از تشکیل جریانی جدید تحت عنوان "المنبر العراقی" (تریبون عراق) خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت ارم نیوز، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود در بغداد که در آن شماری از شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند، اعلام کرد که این جریان با هدف اصلاح نظام و تاسیس موسسات کشور طبق معیارهای شایسته سالاری و شفاف‌سازی تشکیل شده است.

وی در ادامه نسبت به "به وجود آمدن نسل جدیدی از داعش" در سایه فضای سیاسی کنونی این کشور هشدار داد.

علاوی خاطرنشان کرد که این تریبون جدید حزب سیاسی نیست بلکه تشکلی است که امیدواریم با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها که جایگاه گسترده‌ای میان مردم دارند فعالیت کارآمد داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: این تریبون بر اهمیت نقش زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، تاکید دارد.

این مسؤول عراقی گفت: اصلاح نظام سیاسی به اقدامات مختلفی نیاز دارد و اهداف استراتژیک این تریبون به دور از سهیمه‌بندی‌ها، به حاشیه راندن‌ها، ریشه‌کن سازی‌ها و طایفه‌گرایی است.

وی اظهار داشت: توسعه و افزایش توانایی‌های جوانان و توجه به نیازهای اساسی آن‌ها، فعالیت و همکاری برای تکمیل موسسات قانون اساسی از جمله شورای فدرال و دادگاه عالی فدرال، تبدیل اقتصاد تک‌ بعدی به اقتصاد متنوع و تاسیس موسسات دولتی طبق معیارهای شایسته‌سالاری و شفاف‌سازی از دیگر اهداف این تریبون است.

رئیس ائتلاف الوطنیه از روند سیاسی عراق انتقاد کرد و آن را " پوچ و بیهوده" خواند و گفت: عراق به سمت مسیرهای خطرناک می‌رود و در حالتی از آشوب قرار دارد.

علاوی تصریح کرد: تداوم شکست در ایجاد سیاست، تشکیل موسسات کشور بیانگر توسعه فساد، کمبود خدمات، ضعف دستگاه امنیتی، توسعه سهیمه‌بندی‌ها و فروپاشی مالی و اقتصادی است.

انتهای پیام  

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.