به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی اصغر قائمی در نشست خبری مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ارتباط با جزئیات نسخه نویسی الکترونیکی در ۳۲ استان، اظهارداشت: این طرح با هدف حذف دفترچههای بیمه انجام گرفته است و صرفهجوییهای زیادی را به همراه دارد.
وی افزود: هر سال ۱۸۵ میلیون بار مراجعه سرپایی داریم و سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه تمدید و تعویض و ۲۸۵ میلیون برگ کاغذ مصرف میشود. همچنین در سال ۹۶حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا در مناقصه بتوانیم ۲۰ میلیون دفترچه را چاپ و توزیع کنیم.
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: انجام طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت جامع در سراسر شهرستانها امکان پذیر نیست و تدریجی به ثمر مینشیند.
قائمی گفت: با اجرای این طرح از ۳۷۰ میلیون دقیقه وقت و انرژی نیاز به رسیدگی اوراق و ۵۴ میلیون وقت کارشناسان جلوگیری میشود بنابراین اجرای این برنامه الزام آور است.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی ما موظفیم خدمت ارائه شده به مردم را کنترل کنیم و نسخه نویسی الکترونیکی این ظرفیت را فراهم میکند که قبل و حین خدمت کنترل لازم را انجام دهیم و در واقع اجرای برنامه سبب تحقق استحقاق سنجی میشود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: اجرای این طرح تا دو هفته آینده در بندر گناوه آغاز و سپس در یک شهرستان از ۳۲ استان صورت میگیرد.
قائمی گفت: هماهنگی لازم جهت اجرای بهتر این طرح با سازمان نظام پزشکی، غذا و دارو و ... صورت گرفته است.
انتهای پیام/