هشدار موسسه مطالعاتی آمریکا درباره اخراج نیروهای خارجی از عراق

یک موسسه پژوهشی آمریکایی هشدار داد، اگر پارلمان عراق اخراج نیروهای خارجی از این کشور پس از شکست داعش را تصویب کند، خساراتی به منافع اقتصادی و روابط سیاسی قوی این کشور با آمریکا و کشورهای غربی وارد می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، موسسه مطالعات سیاست‌های خاور نزدیک واشنگتن در گزارشی اعلام کرد، تعدادی از نمایندگان عراق به تازگی خواستار بررسی پیش‌نویس قانونی برای اخراج نیروهای خارجی از این کشور شده‌اند، چنین تصمیمی در صورتی که اتخاذ شود، حقی حاکمیتی است و می‌تواند تاثیر بزرگی بر توجه کشورهای غربی به عراق بگذارد.

در این گزارش آمده است، با تشکیل ائتلاف ضد داعش، عراق در چهار سال گذشته شاهد توجه‌های جهانی رو به افزایشی بوده است و این توجه بین‌المللی در سفرهای مسؤولان مختلف جهان به این کشور قابل مشاهده است.

همچنین در این گزارش ادعا شده است، با وجود ارتقای گسترده توانمندی‌های نیروهای عراقی اما این نیروها هنوز قادر نیستند با هرگونه ظهور جدید داعش که به تازگی در استان‌های نینوا، کرکوک و دیالی فعالیت‌هایی را آغاز کرده، مقابله کنند.

علاوه بر این در گزارش مذکور چنین ادعا شده است، اقدامات برخی گروه‌های عراق برای ایجاد جدایی میان آمریکا و هم‌پیمانانش شکست خواهند خورد چه نیروهای ائتلاف با هم در عراق بمانند چه همگی عراق را ترک کنند، اگر نیروهای ائتلاف از عراق بروند، از توجه کشورهای غربی به عراق به شکل گسترده‌ای کاسته خواهد شد و هیچ‌گونه منافع اقتصادی برای بغداد نخواهد داشت.

در پایان این گزارش نیز آمده است، آمریکا باید اطمینان یابد که همه کشورهای عضو ائتلاف این نکات را به رهبران عراقی می‌رسانند تا حساسیت این موقعیت را درک کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.