چین: نمایندگان خارجی باید ت

یک دیپلمات ارشد چین به نمایندگان خارجی اعلام کرد که تلاش‌های ضد ترور و جلوگیری از رادیکالی شدن افراد توسط چین در منطقه سین‌کیانگ باید مورد ستایش و تحسین قرار گیرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین کمپ‌های مناقشه‌آمیزی را در منطقه سین‌کیانگ به بهانه جلوگیری از رادیکالی شدن افراد تاسیس کرده اما افراد بازداشت شده که بیشتر آنها اقلیت اویغور هستند در این کمپ‌ها حضور دارند و مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند.

پکن از دیپلمات‌های خارجی بیشتر دعوت کرده تا آنها به این کمپ‌ها بیایند و بازدید کنند تا بدین شکل از میزان انتقادها کاهش یابد.

دولت چین اعلام کرده است این کمپ‌های آموزشی به طور قابل توجهی در جلوگیری از حملات تروریستی توسط جدایی‌طلبان و افراط‌گرایان موفق بوده است، اما گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند که این کمپ‌ها مصداق نقض کامل حقوق بشر است.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات چین به دیپلمات‌هایی که از ۸۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی در پکن بودند اطلاعاتی درباره این کمپ‌ها در سین‌کیانگ ارائه کردند.

معاون فرماندار سین‌کیانگ و معاون امور خارجه چین اعلام کردند که با تاسیس این کمپ‌ها اقدامات ضد ترور و جلوگیری از افراط‌گرایی به طور مثمرثمر انجام گرفته است.

معاون وزیر خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های مقامات محلی سین‌کیانگ علیه تروریسم و افراط‌گرایی راه جدیدی را برای حل مشکلات ایجاد کرده و این اقدام ارزشمند است.

طبق این بیانیه، چین به تلاش‌های خود در راستای مبارزه جهانی علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

این بیانیه در ادامه آورد: دیپلمات‌ها اعلام کردند که اظهارات چین به آنها کمک کرده است، سین‌کیانگ را درک کنند و تجربه موفقیت‌آمیز در سین‌کیانگ را از نزدیک ببینند.

البته اعلام نشده است که این دیپلمات‌ها از چه کشورهایی آمده‌اند.

با این حال منابع دیپلماتیک اعلام کردند که دیپلمات‌های غربی نیز در این سفر حضور داشتند و همچنین دیپلمات‌های کشورهایی نیز شرکت کرده بودند که به طور سنتی از چین انتقاد نمی‌کنند.
 

چین تمام اظهارات مبنی بر بدرفتاری در کمپ‌های آموزشی را رد می‌کند، با این حال سازمان‌های بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری نسبت به وضعیت این کمپ‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.