فراخوان سومین جشنواره طراحی مد و لباس «دیبا» منتشر شد

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس،  سومین جشنواره طراحی مد و لباس «دیبا» همچون دو دوره گذشته در قالب رویداد کارآفرینی مد و لباس و از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر برگزار می‌شود.

این رویداد باهدف ایجاد ارتباط بین طراحان جوان با مراکز صنعتی تولید پوشاک و برندهای مطرح در این صنعت و کمک به تولید دانش‌بنیان پوشاک متناسب با نیاز جامعه، رویداد طراحی مد و لباس «دیبا» برگزار می‌شود.

متن کامل فراخوان سومین جشنواره طراحی مد و لباس «دیبا» به شرح زیر است:

سومین جشنواره طراحی مد و لباس دیبا با رویکرد ایجاد تنوع و نوآوری در عرصه طراحی لباس تلاش می‌کند تا با استفاده از تجارب سال‌های پیشین و رصد مزایا و معایب آن، با همیاری اساتید، صنعتگران و مسئولان، حرکتی صحیح در ارائه طرح‌های متناسب با نیاز جامعه ایرانی پایه‌ریزی شود.

اهداف جشنواره:

-ایجاد ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنعت

-شناسایی و معرفی دانشجویان و طراحان مستعد در حوزه مد و لباس ایرانی

- تولید آثار برگزیده با همکاری بخش صنعت

- آشنایی دانشجویان برگزیده  با فرایند طراحی - تولید و تجاری‌سازی محصولات

مخاطبان:

شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است. ( به‌صورت فردی یا گروهی)

موضوع بخش مسابقه رویداد:

طراحی کالکشن پاییز و زمستان برندهای حامی

بخش‌‌های رویداد:

ثبت‌نام 

متقاضیان لازم است شرح فعالیت (رزومه و5 نمونه کار)خود را به آدرس زیر ایمیل کنند.                                   

(طراحی ایده‌ها باید به‌صورت دستی و یا با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی‌شده باشند.)

هر طرح دربرد (mood board قطع A2  یا A1 ، تمام‌رنگی و با طراحی متعلقات و موارد دیگر باشد. )

طرح‌ها بایستی قابلیت تولید انبوه را داشته باشد.

 در شناسنامه طرح جنسیت پارچه ، رنگ‌بندی ، تصویر گسترده پشت و پیش لباس مشخص گردد. حجم هر فایل ارسالی حداقل 1 و حداکثر 10 مگابایت است.)

پذیرش و انتخاب آثار در دو مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول فایل آثار بررسی‌شده و به هنرمندان منتخب اعلام می‌شوند.

در مرحله دوم منتخبین جهت ورود به بخش رویداد، در یک کارگاه دوروزه شرکت می‌کند.

حضور در رویداد مسابقه و چالش

کلیه منتخبین پس از تائید کار در قسمت ثبت‌نام با مراجعه به سایت و فروشگاه‌های برندهای حامیطرح پیشنهادی خود را مطابق با قوانین اعلام‌شده در بخش مقررات آماده کرده و در این بخش که با حضور تولیدکنندگان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.  در این رویداد طراحان با حضور مدیرعامل برندهای حامی به رقابت می‌پردازند.

 در این قسمت طراحی کالکشن پاییز و زمستان  چهار برند سله بن ، سارک ، تن ریس، تارتن  زنانه ، مردانه ( لباس روزمره) انجام می‌شود. توضیحات : طراح یا گروه طراحی می‌توانند لباس منزل ، اجتماع (روزمره) را به‌صورت یک طرح انفرادی و یا مجموعه فامیلی (ست فامیلی) طراحی کنند.

پس از پایان کارگاه ، طرح­ها توسط سه داور تخصصی و تولیدکنندگان داوری و انتخاب می‌شوند به مرحله تولید و بخش نهایی راه پیدا می‌کنند.

رویداد کارآفرینانه (طراحی تا تولید)

پس از انتخاب طرح­های منتخب ، طراحان به واحدهای صنعتی تولید پوشاک، دعوت‌شده وبری تولید آثار خود  در کلیه­ی مراحل (از طراحی تا تولید طرح) در واحدهای تولیدی حضور پیدا می‌کنند.

در مرحله آخر­ آثار تولیدشده ، مورد ارزیابی و داوری نهایی داوران قرارگرفته و به طرح برتر رویداد جایزه ویژه اهداء می­‌شود.

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.