تداوم خروج کاروان‌های حامل خانواده‌های داعش از شرق سوریه

در راستای مقدمه‌چینی برای حمله نهایی به داعش در شرق سوریه، کامیون‌های حامل اعضای خانواده داعشی‌ها که اکثر آنها کودکان و زنان هستند از آخرین پایگاه تحت کنترل داعش در شرق این کشور با همراهی نیروهای سوریه دموکراتیک خارج می‌شوند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، روند خروج غیرنظامیان و خانواده‌های نیروهای شبه نظامی داعش از شهرک الباغوز در حومه استان دیرالزور سوریه ادامه دارد و کسانی که تاکنون در این منطقه محاصره بودند توسط نیروهای سوریه دموکراتیک به منظور مقدمه‌چینی برای حمله نهایی به بقایای داعش این منطقه را ترک می‌کنند.

خبرنگار شبکه رووداو که در خط مقدم در الباغوز حضور دارد، گفت، حدود ۵۰ خودرو روزانه به منطقه تحت کنترل داعش وارد می‌شوند و از میان زنان و کودکان هرکسی که می‌خواهد خود را تسلیم کند از این منطقه خارج می‌شود. این عملیات با نظارت نیروهای سوریه دموکراتیک و با هماهنگی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا انجام می‌شود.

وی افزود، روند انتقال غیرنظامیان هنوز پایان نیافته و تعداد واقعی آنها در منطقه تحت کنترل داعش بسیار بیشتر از تعداد مورد انتظار است و این روند جهت انتقال همه غیرنظامیان تا چند روز ادامه خواهد داشت. همچنین پس از انتقال کامل غیرنظامیان برای نابودی آخرین منطقه تحت کنترل داعش در شرق سوریه حمله نهایی آغاز می‌شود.

کسانی که در حال حاضر از این منطقه خارج می‌شوند توسط نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف بین‌المللی به ویژه نیروهای آمریکایی به اردوگاه‌های کردستان سوریه منتقل خواهند شد.

گفتنی است به دنبال این اقدام گروه تروریستی داعش در مساحتی به اندازه نیم کیلومتر مربع محاصره شده است.

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت، قرار است کامیون‌های حامل زنان و کودکان به اردوگاه الهول واقع در جنوب شرق الحسکه منتقل شوند و کامیون‌های حامل مردان نیز به مراکز تحقیقاتی حسکه وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک خواهند رفت.

هنوز معلوم نیست که در منطقه تحت کنترل داعش غیرنظامیانی باقی مانده‌اند یا نه، منطقه‌ای که نیروهای سوریه دموکراتیک می‌خواهند پیش از حمله جهت کنترل بر این منطقه غیرنظامیان را از آن خارج کنند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.